דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / שורש כל המדעים

שורש כל המדעים

photo_rav_gh70_041.gif

הקבלה היא שיטת גילוי הבורא לאדם (ראה מאמרו של בעל הסולם "מהות חכמת הקבלה").

למרות שחוכמת הקבלה הייתה נסתרת מהאנושות במשך אלפי שנים, היא התגלתה במדעים וביחסים חברתיים בצורה אגואיסטית שהפוכה ממהותה. הדבר נעשה כדי להכין את האנושות לקלוט חוכמה זו כשיטה הכרחית להשגת הקיום המושלם.

אבל בהתחלה, האדם חייב להשיג את הרע שבהתפתחות הטבעית שלו, תחת השפעת הרצונות הטבעיים והשכל הטבעי. דווקא לאחר ההתפתחות הטכנולוגית, מדעית, דתית והחברתית, ולאחר שיתאכזב מכל אלה, האדם ישיג את היכולת להבין את החוכמה והשכל העליונים ,שהם למעלה משכלו וחכמתו הטבעיים.

דווקא מתוך שלילת הקבלה, לאחר שיעבור דרך שאר השיטות ויבין את המוגבלות וחוסר היכולת שלהן לתקן את העולם, האדם יגיע לשלילתן ולבחירת הקבלה כשיטת ההתפתחות האמיתית היחידה שלו!

הסיבה להתפתחות הזאת היא הסתר הבורא מהאדם, כדי לתת לאדם את האפשרות להתפתח באופן עצמאי ולהגיע לאמת. כמו שהבורא נסתר מאיתנו בתוך כל מה שסובב אותנו, כך חוכמת הקבלה, שיטת הגילוי של הבורא, נסתרת בתוך כל מדעי העולם הזה.

כמו שהתפתחות המדעים מביאה לגילוי חוכמת הקבלה הנסתרת בהם, כך גם התפתחות האדם בעולם הזה מביאה אותו לגילוי הבורא. כמו שבעזרת המדעים, האדם מגלה את העולם שלנו, כך לאחר מכן, בעזרת חוכמת הקבלה הוא מגלה את הבורא.

לכן כמו שהסתר הבורא הוא סיבת כל הצרות והייסורים שלנו, באותה מידה, הסתר חוכמת הקבלה הוא סיבת הייסורים שלנו.

חוכמת הקבלה היא האור העליון, גילוי הבורא, אור חכמה, שמתגלה באור חסדים, כלומר תכונת ההשפעה בתוך הכלים האגואיסטים המתוקנים. אבל חדירת כמות מזערית של אור חכמה ישירות לתוך הרצונות האגואיסטים, בלי התלבשות קודמת באור חסדים, מולידה את מדעי העולם הזה.

כיוון שאור חכמה שיורד לעולם שלנו (שהוא גילוי מסוים של הבורא במדעי העולם שלנו ברצונות אגואיסטיים), מגיע מגילוי הבורא בעולמות עליונים (זאת אומרת התלבשות של אור חכמה באור חסדים), ברור שכל גילויי הטבע שיורדים לעולם שלנו, הם רק גילוי זעום של הבורא. גילוי מחוכמת הקבלה בעולם העליון.

במילים אחרות, מתוך חוכמת הקבלה, שהיא השורש העליון לכל המדעים הגשמיים, יורד חלק זעום מהאמת, אל מדעי העולם הזה, כמו שמתוך האור העליון מגיע רק "נר דקיק" – ניצוץ של אור לכל העולם שלנו.

אבל דווקא מלמטה למעלה, מתוך מדעי העולם שלנו, אנחנו יכולים להגיע אל חוכמת הקבלה, לכן היא מחיה את כל המדעים. בצורה הזאת חוכמת הקבלה מכינה את העולם לגילוי הבורא!

פוסטים קודמים בנושא:
קבלה – פילוסופיה – דת
קבלה – מדע על העולם העליון
חוכמת הקבלה – שורש כל המדעים
פוסטים נוספים במדור: חושבים מדע

One comment

  1. אוהבת לראות פוסטים שנכתבים לפני שיעור בוקר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest