דף הבית / המשבר ופתרונו / שורש האבולה: הבריאות שלי לא בידיים שלי

שורש האבולה: הבריאות שלי לא בידיים שלי

אנחנו בעצמנו יוצרים את התופעות מהסוג של האבולה, בעצמנו מעוררים התפרצויות והתלקחויות דומות של חוסר איזון. דוּבָּר על כך לא מעט במסגרות של ניסיונות מעשיים של ריפוי עתיק, כולל ריפוי מהמזרח.

הרפואה המודרנית התפתחה במאות האחרונות, ועד אז רופא אמיתי לא הוגבל בניפוק של תרופות.

חכמים ומרפאים קדמוניים רבים הצביעו על חשיבות האיזון הנפשי של האדם, שמשפיע גם על האיזון הגופני שלו, על בריאותו.

אבל אז היו זמנים אחרים: אנחנו עדיין לא היינו עד כדי כך מקושרים הדדית בינינו, ולכן כל אדם בנפרד יכול היה לקבוע את מידת בריאותו, בכך שדאג לאיזון המערכת הפנימית שלו עם הטבע, עם הסביבה. ובהתאם לזה, הרופא יכול היה לרפא אותו על ידי תמיסות שהיו ברשותו ושאר חומרים טבעיים שהשפיעו באופן ממשי.

היום הם חסרי אונים, מפני שאנחנו מורעלים על ידי הסביבה ונמצאים ברמה אחרת לגמרי של ההתפתחות הרעה של האגו. אבל בזמנים עברו, החומרים הטבעיים שהיו מורכבים מאלמנטים של הטבע הדומם, צומח וחי, עשו את שלהם, יחד עם האמצעים של שימור ושִחזור האיזון של החולה עם הסביבה, ברמה האנושית.

בימינו, הגורם הזה כבר תלוי לא רק באדם עצמו. הקשרים ההדוקים של "הכפר הגלובלי", התלות ההדדית הכוללת, אינה מאפשרת לאף אחד לאזן ולרפא את עצמו באמת רק על ידי האמצעים הטבעיים. בעולם הגלובלי האיזון אינו תלוי באדם אחד, אלא בחברה.

ולכן הייתי ממליץ לארגונים הבינלאומיים, כמו האו"ם, יונסקו, ארגון הבריאות העולמי ואחרים, לדאוג לבעיה הזאת. אבל לדאוג בצורה נכונה, בכך שמבינים שמדורי דורות ועד לימינו אלה, בסופו של דבר, הכול תלוי רק באיזון בין בני האדם, שממדרגה זו הכול "מתפשט" למטה, לדרגות יותר נמוכות של הטבע ושל המהות שלנו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 445, 19.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שורש האבולה – בידוד לא יעזור
נגיף האבולה הוא נגיף של חוסר איזון
המקור לכל בעיות היקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest