דף הבית / המשבר ופתרונו / שורש האבולה – בידוד לא יעזור

שורש האבולה – בידוד לא יעזור

שאלה: אתה אומר, שכיום, כולנו מהווים גוף אחד. לפיכך, תחלואי החברה עוברים לכל פרט שבה, מכיוון שהוא חלק של השלם?

תשובתי: כן. היום נדרש חשבון כללי. הרי כבר "סגרנו" על כל כדור הארץ, כל היבשות, הציוויליזציות, המדינות והעמים, למערכת ציווילית עולמית אחת. לכן, היחיד הבודד אינו מסוגל לתקן בה משהו. להיפך, כל ההחלטות צריכות להיות כוללות.

אנחנו כבר רואים, ונראה בצורה עוד יותר ברורה בשנים הקרובות, איך כל מיני אסונות הטבע משפיעים על כולם. ברפואה האלטרנטיבית נהוג לברר מה בדיוק באדם גרם למחלה.

היום מתווסף לכך חולי כללי, שבא לידי ביטוי בכולם, ללא יוצא מן הכלל. ולכן גם הריפוי צריך להיות כולל, הוליסטי, ולא חלקי.

רק בשנים האחרונות התחלנו להבין שהאנושות מהווה דבר אחד שלם. כיסינו את כל כדור הארץ, הסדרנו מגוון קשרים הדדיים, מצאנו את עצמנו בתלות הדדית – כל אלה הם סימנים חיצוניים לאיחוד שלנו, שלא ניתן להפריד בינינו. זאת הסיבה שחוסר איזון במקום אחד משתקף בכולם.

בעבר, מה היה אכפת לאינדיאנים ממה שקורה באירופה? הם בכלל לא ידעו על קיומה. כך גם האבוריג'ינים באוסטרליה ועוד רבים אחרים. הסינים היו סגורים מהעולם במשך זמן רב, היפנים כלל לא הרשו לזרים להיכנס אליהם.

אולם היום הכול השתנה. כולנו אחד שלם מלא חוטים של קשרים הדדיים. האבולוציה הפנימית של החברה האנושית ממש ארגה ורקמה כיסוי משותף לכולם וכיסתה על ידו את כדור הארץ.

לכן, אף אחד לא יכול יותר לבודד את עצמו מהעולם בכדי לבנות אושר במדינה או בכפר מסוים. הבידוד לא יעזור, לא ניתן להשיגו. אף אחד לא יכול לברוח לאי בודד של עצמו באמצע האוקיינוס.

הרי המערכת אינה לוקחת בחשבון את הניסיונות הילדותיים שלנו להתחבא בתוך הקליפה של עצמנו. הכוחות והחוקים המערכתיים חודרים דרך כל קיר ומחסום ומלחימים אותם יחדיו. כמה שתסתגר, כמה שתתבודד, אתה קשור בחוטים בלתי נראים לכל האנושות, ובכל מקרה, הגורל שלה יהיה הגורל שלך.

אנחנו עוד נראה כיצד ארצות "מוגנות" הופכות לפגיעות, על אף כל אמצעי הזהירות. אם כבר יש חוסר איזון במערכת, אז הוא בא לידי ביטוי בכל האומות והיבשות, במידה שלכל אחד מהם חסר איזון.

בסופו של דבר, כך או אחרת, הכול תלוי רק באיזון של החברה האנושית. לכן, אנחנו יכולים לשמור על בריאותינו רק אם אנחנו שומרים על האיזון החברתי. אם אנחנו מעוניינים להיפטר ממחלות, אז זוהי סיבה נוספת לאזן את היחסים בחברה. אחרת, אף תרופה לא תעזור.

הכול מתחיל מהאדם. אנשים צריכים לדעת שהם נמצאים במערכת אחת, שחובה להביא אותה לאיזון, מכיוון שזה המדד, הסימן והבסיס לכל צורות הבריאות: הפיזית, המשפחתית והחברתית.

שאלה: מה זאת אומרת, "להביא את המערכת לאיזון"? כיצד זה בא לידי ביטוי?

תשובתי: זאת אומרת, שאנחנו פועלים בקשר הדדי זה עם זה, כאילו אנחנו מהווים חלקים של גוף אחד. הרי כך זה באמת. כל המערכת היא גוף שחלקיו דואגים זה לזה.

לפחות, צריך להתחיל סוף סוף לחשוב על כך ולעשות צעדים ראשונים בכיוון הזה. ואז נראה את האבולה וגם תחלואים נוספים, נעלמים ומפנים לנו משאבים עצומים שמושקעים היום ברפואה ובתעשיית התרופות. אלה לא ידרשו השקעות כה גדולות, אם רק נשמור על הבריאות החברתית.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 445, 19.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נגיף האבולה הוא נגיף של חוסר איזון
על האנושות מאיימים 320 אלף וירוסים לא ידועים
האפוקליפסה תוקפת את האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest