דף הבית / משבר עולמי / שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, חלק ד'

שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, חלק ד'

שאלה: היום מרגישים בעולם יחס מאוד שלילי כלפי היהודים, אבל משייכים את זה לא לאנטישמיות, לשנאה שמופיעה באופן טבעי כלפי העם היהודי אצל עמים אחרים, אלא לפוליטיקה, לסכסוך בין הערבים ליהודים, לאנטי-ציונות. הסיבות האלה כביכול נראות הגיוניות שניתן להסבירן.

תשובה: יהודי שנולד וגדל בישראל, לא יכול להבין מה זו אנטישמיות.

שאלה: ישנם בארה"ב כאלה יהודים שפועלים נגד היהודים וחוזרים על דברי ההאשמות של האנטישמיים מילה במילה.

תשובה: זה קיים מאז ומתמיד, ובמיוחד היום. אינסטינקט ההישרדות מחייב אותם לפעול כך, כמו כן הרצון לצאת מהמכות על חשבון ההזדהות שלהם עם האנטישמים. זה תמיד קרה לעם ישראל.

זה גם נובע מכך, שבעבודתנו הרוחנית כל הזמן פורץ מאבק כאשר אנחנו משתדלים להשליט את כוח ההשפעה והאהבה על פני כוח הקבלה והשנאה. המאבק הזה קיים בתוך כל יהודי על מנת להעלות אותו לפסגה, היכן שרק כוח אחד שולט, והוא, כוח האהבה והאחדות.

אבל כדי להגיע לפסגה הזאת, צריכים כל הזמן להילחם. ולכן בתוך האדם נמצא באופן קבוע כוח הדחייה, השנאה, האגו גדל יותר ויותר. והוא כל פעם חייב לכסות את האגו המתגבר על ידי האהבה והחיבור.

משום כך, היהודי תמיד מרגיש שהאגו שלו גדל. לכן הוא מחפש כל מיני המצאות עבור האגו הזה שמאפשרות לנצל אותו בצורה נוחה יותר. הוא מרגיש שהוא יותר קרוב לאומות העולם ומוכן להידבק אליהן ויחד איתן להאשים את ישראל ואת היהודים האחרים, ובכך הוא נהיה בעצמו אנטישמי מובהק.

דוגמאות כאלה עוד ידועות מימי הביניים מתקופת האינקוויזיציה. האינקוויזיטור הראשי בספרד היה יהודי. והיו המון כאלה בהיסטוריה. אפילו היטלר – היועצים שלו היו יהודים. הוא סבל אותם לידו מפני שהיה מאוד זקוק להם.

כך זה היה וכך יהיה, אבל אני לא רוצה להתעמק בזה יותר מדי. המשימה שלנו היא לחקור את שורש האנטישמיות מפני שהוא אינו משתנה, הוא נצחי, ויישאר עד גמר התיקון של כל הבריאה.

לכן אני לא מתפלא מאותם היהודים שמזדהים עם אומות העולם ועם שנאתם כלפי היהודים. יותר מזה, אם נחקור את אלה שמרכזים את ארגוני הטרור, נופתע לגלות שם המון יהודים.

אם נברר מי הם הפתאנים (ממוצא איראני) באפגניסטן שמהווים את היסוד לתנועת הטרור טליבאן, אז יסתבר שהם יהודים והם חלק מעשרת השבטים האבודים. עד עצם היום הזה הם שומרים שבת, מדליקים נרות שבת, ויחד עם זה, שונאים את ישראל. במהלך כל ההיסטוריה המנהגים שלהם עוותו עקב שמירה לא נכונה של המסורת, אבל הם אכן יהודים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 458, 25.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, פרק ג'
שורש האנטישמיות אינו מתיישן עם השנים, פרק ב'
שורש האנטישמיות אינו מתיישן עם השנים, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest