דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / שורשים רוחניים של מדינות ועמים

שורשים רוחניים של מדינות ועמים

 שאלה: מהם השורשים הרוחניים של מדינות ועמים?

תשובתי: אדם רוחני מורכב משבע ספירות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. שבע ספירות, שכל אחת מהן מורכבת מעשר תת ספירות, סה"כ שבעים שורשים רוחניים שיש לבני אדם בעולם שלנו ומכונות "שבעים אומות העולם". אותה קבוצת אנשים שהתנתקה משבעים האומות, כדי להתעלות מעל עצמה אל הבורא, נקראת "ישר-אל", "ישר אל הבורא".

אבל בעיקרון אותה קבוצה איננה עם, אלא קבוצה שמורכבת משבטים שונים, שהתנתקו בבבל משבעים העמים שחיו שם. כל שבעים האומות התפזרו ברחבי העולם, והיום אפילו לא ניתן לומר, לאלו שבטים בבליים עתיקים משתייכים העמים המודרניים. לא נשאר אף אחד מאותם אנשים שחיו בבבל בצורתם הטהורה, כולם התערבבו ביניהם. האגו העצום שהתעורר בהם פיזר אותם לכיוונים שונים וכל עם נמשך למקום שתואם את נשמתו. לאחר מכן חל ערבוב והעמים החליפו מקומות.

בספר הזוהר נכתב, שאם משווים את ארץ ישראל בצורה גיאוגרפית נכונה עם השורש הרוחני שלה, אז היא תואמת בדיוק לחמשת החלקים של הפרצוף הרוחני. החרמון, זה "כתר", הגליל זה "חכמה", הירדן שמחבר את ירושלים עם הכינרת זו "בינה", ירושלים זה "זעיר אנפין" וים המלח זו "מלכות". זה מצביע על הטבעה של השטח הגיאוגרפי של המדינה, ועל שורשיה הרוחניים.

שאלה: האם אדם שמבקר במקומות האלה, יכול להרגיש משהו כמו "תסמונת ירושלים"?

תשובתי: כן, אנשים מסוימים, במעבר מחלק אחד של הארץ לחלק אחר, באמת מרגישים כאלה תחושות, אליהם משתייכים או מקובלים, או אנשים בעלי רגישות גבוהה.

שאלה: אפשר להשתמש בזה להתקדמות רוחנית?

תשובתי: לא. העולם שלנו הוא כמו מפה פתוחה. אם יש לך תחושות מסוימות כלפיה, אז אתה מרגיש, היכן אתה נמצא.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.08.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest