דף הבית / אקטואליה / שוק העבודה העולמי הולך להשתנות מקצה לקצה

שוק העבודה העולמי הולך להשתנות מקצה לקצה

שוק העבודה העולמי הולך להשתנות מקצה לקצה: אם בעבר הלא-רחוק רבים גיחכו על הטענות שהרובוטים הולכים לתפוס לנו את רוב העבודות, היום הם כבר לא צוחקים כלל.

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת תגרום לכך שרבים מהמקצועות הקיימים היום, ייעלמו מהעולם בעתיד הקרוב. האופטימים טוענים כי תוך מספר שנים מרבית המכוניות ייסעו ללא נהג והפסימים מודים שזה יקרה תוך 30-20 שנה. ולא רק עשרות מיליוני נהגים יאבדו את מקום עבודתם, אלא גם שליחים, עובדי סופר, מחסנאים ועוד מקצועות רבים אחרים שדועכים ונעלמים לטובת המצאות טכנולוגיות.

נחזור קצת אחורה בזמן: במשך אלפי שנים, מתחילת המהפכה החקלאית ועד תום חברת הציידים-לקטים, הפכה העבודה למהות חיינו – למה שמגדיר אותנו ואת מעמדנו. אולם כיום אנו ניצבים בעידן חדש ומיוחד שמשתנה מהר מאוד. אם את כל הצרכים ההכרחיים שלנו כמו: מזון, דיור, ביגוד, ניקיון, שירותים ועוד, יספקו בקלות מחשבים משוכללים, מכונות ורובוטים, במה יעבדו רוב בני האדם? מה יעשו בני הנוער והצעירים של היום?

על פי סקרים שנערכו לאחרונה, עולה כי בני הנוער, אשר נתפסים בעיני רבים כאגוצנטרים שרק מתבודדים ומנותקים עקב התמכרות למסכים, בוחרים יותר ויותר לעסוק במקצועות של טיפול בזולת. מסתבר כי הנוער של היום הוא לא פראייר. הוא כבר לא קונה את הסיפורים של ה"מבוגרים" על מה צריך ללמוד ובמה צריך לעבוד. ייתכן שדווקא מתוך העיסוק המתמיד של הנוער עם המסכים ועם הניתוק שהם גורמים, הם מורדים בגישה הזו. בני הנוער מרגישים שבעולם של היום חסרים בעיקר קשרים טובים בין בני האדם. יתרה מזאת, בני הנוער מרגישים שהצורך לקשר אנושי ילך ויגדל, ובזה טמון העתיד התעסוקתי שלהם.

הצורך האנושי לקשר, לאושר, למימוש עצמי, לסיפוק ולהבנה מה מנהל ומניע אותנו כבני אדם ולמה, ירחיב את מגוון המקצועות שנותנים לכך מענה, כגון: פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה. לא באופן שבו אנו מכירים אותם היום, אלא המקצועות האלה עתידים להשתנות מאוד ולהתעדכן בגישות חדשות ובעמקות שיגרמו למהפך של ממש בכל הקשור לאורך החיים ולתעסוקה שלנו.

כך או אחרת, רוב בני האדם יעסקו במקצועות המשרתים ומטפלים בבני אדם. חינוך למשל, הכולל בתוכו מנעד רחב של בעלי מקצוע כמו: מחנכים, מדריכים, מדריכי גיל הרך, ילדים, נוער ומבוגרים, יתפוס תאוצה והעולם יזדקק לעובדים רבים בתחום הזה.

שוב, אנחנו עדים לקצה קצהו של תחילת השינוי בפרדיגמה בכל הקשור למהות וחשיבות העבודה כפי שהיתה עד כה, וזאת עקב סיום התפתחותו של האגו והמעבר שלו לשלב התפתחות חדש. "העבודה היא חיינו – אבל לא בשבילנו" אומר הציטוט הידוע, ואכן העבודה, כפי שהיא נתקבעה כמרכז חיינו במשך אלפי שנים, הולכת להשתנות. היא ממש הולכת לעבור מהפכה ולהשפיע באופן קיצוני על עתיד האנושות, כאשר רוב בני האדם יעשו הסבה לתעסוקה הקשורה ללימוד ולחינוך בני אדם, תוך שהם מכוונים להביא את האדם לאושר. מי יובילו את המהפכה הזו של המחר? כמו שמציגים הסקרים: הנוער של היום. העולם שייך לצעירים.

רוצים לקרוא עוד על שוק העבודה העתידי? לחצו כאן: bit.ly/2ulAIEo

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest