דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שהמקצוע לא יסיח את הדעת מהעבודה הרוחנית

שהמקצוע לא יסיח את הדעת מהעבודה הרוחנית

 שאלה: האם חכמת הקבלה מתנגדת לעבודה?

תשובתי: בשום אופן לא, אדם חייב לעבוד אפילו אם אין לו צורך בכסף. בכל הנוגע למקצוע, הייתי ממליץ לאדם שרוצה למשל להיות מקובל וגם רופא, לבחור עבודה שלא צריך לחשוב עליה הרבה, כרופא למשל הוא יהיה מוטרד מהעבודה ואף יקראו לו בלילות. ודאי שהוא ירוויח שכר נמוך יותר מאשר בעבודתו כרופא, אבל הוא יהיה רגוע יותר ויישאר לו זמן להתפתחות הנשמה.

הערה: אבל לומדים אצלנו הרבה רופאים ומתכנתים…

תשובתי: הכול יחסי, אדם שעוסק בעבודה רוחנית לא יוכל להקדיש מזמנו כדי להיות ידוע במקצועו מפני שהמחשבות שלו יהיו ממוקדות בערכים אחרים לגמרי, תשומת ליבו כבר לא תוקדש לפיתוחים, המצאות ופנטזיות.

שאלה: האם הנטייה שלך למדע והעיסוק בקיברנטיקה עזרו לך בלימוד חכמת הקבלה או רק הפריעו?

תשובתי: כשסיימתי את הלימודים, התחלתי לעבוד כחוקר זוטר במכון לעירוי דם. זה היה הרבה לפני שהתחלתי לעסוק בחכמת הקבלה. רק לאחר שסיימתי תואר שני עליתי לישראל, לכן מבחינתי כל זה שייך לעבר, השארתי את זה מאחור. מאז אני לא עוסק בקיברנטיקה, אני רק זוכר יסודות מסויימים שעוזרים לי ללמד את חכמת הקבלה, מפני שקיברנטיקה זה מדע שעוסק בניהול החיים, וגם חכמת הקבלה עוסקת בניהול החיים רק בדרגה עליונה יותר.

הלכתי ללמוד קיברנטיקה כדי למלא את החלל הריקני שהיה בתוכי, חשבתי שאין דבר מעניין יותר מאשר תיאוריה לניהול החיים, שמתארת כיצד נוצרים החיים, כיצד הם מנוהלים, מהיכן הם מגיעים, בשביל מה ולמה. בהיותי סטודנט, הבנתי בהדרגה מה כתוב בספרים האלה ובמה הם עוסקים, אז נהייה לי מעניין. כאשר סיימתי את הלימודים כל הרומנטיקה בהקשר זה "התנדפה".

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.4.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest