דף הבית / חינוך, ילדים / שגלגלי השיניים לא יחרקו ולא ישברו

שגלגלי השיניים לא יחרקו ולא ישברו

שאלה: אתה אומר, שהטבע יאלץ אותנו להשתמש נכון בהכול. מה זה אומר "להשתמש נכון?".

תשובתי: הכוונה לקשר הטוב בינינו.

אם אנחנו מהווים חלקיקים המרכיבים גוף אחד ענק, אז הגוף הזה צריך להסתובב במלואו כמו גלגלי שיניים במנגנון אחד, בהסכמה ביניהם, ולא שאחד יחרוק, השני ישמיע קולות צרודים והשלישי יסתובב לכיוון אחר, וכל השיניים יישברו.

זה הכרחי שכולנו נרגיש זה את זה, נכיר זה את זה, נבין את התוכנית הכוללת, לאן אנחנו צריכים להסתובב כדי שלכולנו יהיה טוב. לא יכול להיות כזה מצב, שלאחד יהיה יותר טוב על חשבון האחר, המנגנון הוא אחד והוא מהודק בנוקשות.

עכשיו בינינו לא קיים קשר נוקשה, אלא עדיין קשר גמיש, כאשר אתה יכול להיות קצת משוחרר עם האחרים. אבל בהדרגה השיניים נכנסות זו לתוך זו, הקשר הופך ליותר ויותר נוקשה, ובמידה הזאת הייסורים הולכים וגוברים מחוסר ההתאמה שלנו זה לזה. ודאי, שגובר גם הפחד, שאם המנגנון הזה באמת יתהדק באחיזה כזאת נוקשה, אז כולנו נמצא את עצמנו במלחמת עולם גדולה מאוד. זה מצד אחד.

ומצד שני, הטבע יתחיל ללחוץ עלינו מבפנים על ידי כל האסונות שלו, וכאן אנחנו ודאי נלמד מהר לשתף פעולה באופן הדדי, אבל בדרך מורכבת ומסובכת מאוד.

בסופו של דבר, האנושות תהיה חייבת לבוא לשילוב מלא, לשיתוף פעולה הדדי מלא, לשוויון מוחלט מהסוג של סוציאליזם, רק עם פנים באמת אנושיות.

מתוך תוכנית מס' 2, "בניית סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הטעות של אירופה
הצורך הדחוף
התמונה הורודה של השינויים הקרבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest