דף הבית / כלכלה / כסף / שביתות ומהומות בכל העולם

שביתות ומהומות בכל העולם

דעתו של הפרשן ק. בסמרטני: "כל הזמן מגיעות ידיעות על שביתות, מהומות ברחובות, תהלוכות ועצרות מחאה: חוסר היציבות הכלכלית והחברתית תקף את ליטא ולטביה, איסלנד נמצאת במשבר עמוק, דיווחים על פעולות מחאה מגיעים גם מבולגריה, פולין, רומניה, איטליה, גרמניה, צרפת, פינלנד, ארגנטינה ועוד…

המשבר העולמי גורם להתפשטות יומיומית של תנועות מחאה בכל רחבי העולם. לפי נתונים שפרסם ארגון העבודה העולמי, מספר המובטלים בכל העולם עלול לגדול ב-50 מיליון, וכ-200 מיליון עובדים במדינות המתפתחות עלולים לרדת הרבה מתחת לקו העוני, כתוצאה מהתפתחויות דרמטיות בכלכלה העולמית.

במקביל לכך, מספרם של האנשים הנמצאים מתחת לקו העוני, שהכנסתם לא תעלה מעבר ל-2$ לאדם במשפחה, עלול להגיע ל-1.4 מיליארד, או 45% מכלל מספר העובדים. אם נשווה את מה שקורה היום עם השפל הגדול של שנות ה-30, קיים הבדל עצום בין השניים, שמתבטא בכך שכיום חסרה הרגשת התקווה.

בעולם שוררת אווירה של קדרות, תחושת אסון וחוסר יכולת לשנות משהו. אפילו אין צורך להסתמך על תחושות – ניתן לראות זאת מהסקרים.

כיום קרוב ל-80% מאוכלוסיית ארה"ב סבורים שהמדינה מתקדמת בכיוון לא נכון ושהיא נשלטת על ידי קבוצה קטנה שדואגת לאינטרסים של עצמה, ולא של העם. כתוצאה מהתפתחות המשבר יכולה לפרוץ מלחמת עולם. המשבר מעורר את השאלה על חוסר היעילות וחוסר האנושיות של המודל הכלכלי הנוכחי, שמועיל רק לשכבה דקה של בעלי ההון והשלטון".

ידיעות קודמות בנושא:
הפגנה אלימה בוול סטריט
מרד צעירים כלל עולמי
מחאות המוניות בסין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest