דף הבית / אקטואליה / ההסתדרות החדשה

ההסתדרות החדשה

הערה: ההסתדרות מנסה להשיג העלאת שכר לעובדי מדינה בשיעור של 11% תוך חמש שנים. שר האוצר מתעקש על העלאת המשכורות הדיפרנציאלית, שבה התוספות לעובדים עם השכר הנמוך יהיו גבוהות יותר, מאשר לעובדים עם שכר גבוה. אבל ההסתדרות לא מסכימה.

תשובתי: ההסתדרות שואפת בכל דרך לשמר את המערכת הקיימת, שהוכיחה את חוסר היעילות שלה. ההסתדרות היא בעצם שלטון נוסף במדינה, שמשחק עם הכוח שלו בזירה ומערבב את הקלפים בדרך שלו.

שאלה: אז מה ניתן לעשות?

תשובתי: כלום, ליהנות מהדמוקרטיה.

שאלה: כלומר, עובדי המדינה שיקבלו תוספת שכר, ייהנו, וההמונים יסבלו מכך?

תשובתי: בוודאי, אנחנו הרי רואים את פירות השתתפותה של ההסתדרות בכל העניינים המדיניים: הבדלי שכר בין עניים לעשירים, יש אנשים שמקבלים פי 50 מהשאר, וזה לא בודדים! 

לא חשוב מי יקבל את תוספת השכר, מה שחשוב הוא שההסתדרות חתמה על זה והסכימה לזה. גם עכשיו היא לא מאפשרת להשוות בין הפערים, אלא היא מעוניינת שיישארו ויצרו ניגודים וסתירות פנימיות עמוקות בחברה. וזאת מפני שאז יהיה לה קל יותר להוציא אנשים לרחובות, לשלוט על החברה ולהרוויח לעצמה כל מיני דיבידנדים פוליטיים, כלכליים ואחרים. שוב אנו רואים ניצול חצוף של ההמונים, בעלי ההכנסה הנמוכה.

ברור שהכול צריך להיעשות אחרת, אבל איך ניתן לשנות זאת? אני לא חושב שרפורמות כאלו אפשר לחולל בדרך טובה, אף אחד מהאיגודים המקצועיים ופקידי הממשלה לא שומע ולא רואה דבר. לכן, נחוץ חינוך מחדש, שיטתי וארוך טווח של כל העם, שבכל מקרה היה מבצע במוקדם או מאוחר את המהפכה הזאת, אבל זה צריך להתבצע בדרכי שלום, בצורה שתחייב את אותם האנשים שחושבים רק לטובת עצמם, לעזוב את העמדות שהם תופסים.

שאלה: אז מהו הפתרון הצודק והנכון למצב הקיים?

תשובתי: אם הבעיה היא ההבדל בפערי השכר, אז הפתרון הנכון והצודק יהיה העלאה קבועה בהכנסה של שכבות האוכלוסייה המרוויחות שכר נמוך, על חשבון הפחתת השכר של בעלי המשכורות הגבוהות. בסיכומו של דבר, אנחנו צריכים להגיע לצמצום רציני בפערי ההכנסות, מפער של פי 50 בין שכבות האוכלוסייה, לפער של פי 15, אחר כך פי 10, עד שלא יישאר פער של יותר מפי 5 בין כל השכבות. אבל כל עוד אנחנו לא נמצאים בחברה מקושרת והדדית לגמרי, שבה כל אחד מסתפק במה שנחוץ לו, ההבדלים יתקיימו. ההפחתה בהבדלי השכר, צריכה להיות הבסיס לכל מיני שינויים בחברה, וההסתדרות צריכה לעמוד בראש התנועה הזאת, מבלי להתנגד לכך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 22.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest