דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / שבועות הוא החג החשוב ביותר

שבועות הוא החג החשוב ביותר

שאלה: ישנם חגים שכולם זוכרים וחוגגים אותם, כמו ראש השנה ופסח, ואילו חג השבועות בהשוואה אליהם, הוא לא כל כך מרשים. האם ניתן לומר שזהו חג פחות חשוב משאר החגים?

תשובתי: להיפך, זהו החג החשוב ביותר. כי קיבלנו בו את השיטה שלפיה אנחנו יכולים לעלות את החיים שלנו לדרגה רוחנית, לגלות לעצמנו את העולם הבא, כאן ועכשיו, כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך".

כולנו נבראנו בעולם הזה מכוח הרע, מהאגו שלנו, אבל בעזרת השיטה הזאת, אנחנו יכולים להוסיף לכוח הרע הזה את הכוח הטוב ולאזן אותם ביניהם. כל העולם שלנו, זה רק היצר הרע. יצר זה רצון, ורע, זה מאחר וכל אחד חושב רק על איך למלא אותו על חשבון הזולת, מבלי להתחשב בהם. לכן כל הטבע שלנו הוא רע, כמו שנאמר: "יצר לב האדם רע מנעוריו".

ואם נתחיל לראות שהכול רע, שרק הרע מתגלה, כמו שעכשיו מתגלה לנו במדינה שלנו, מתוך זה נוכל להגיע לכך שנגיד: "די! מספיק! אנחנו חייבים לשנות משהו!". ואז יש לנו אפשרות להביא ולהכניס את הכוח הטוב, כשאנחנו מגלים את הכוח הזה מתוך הטבע, אנחנו יכולים לאזן את הכוח הרע על ידי הכוח הטוב, ועם שני הכוחות האלה, כמו עם שני מושכות, אנחנו יכולים לנהל את עצמנו בצורה נכונה. כי ללא הכוח השני הטוב, שאותו עוזרת לנו לגלות חכמת הקבלה, אנחנו נאבדים, אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר עם הטבע האגואיסטי שלנו.

לכן, אני שמח שהגענו למצב הרע הזה, מאחר ודווקא מתוך הרע אנחנו יכולים לעלות ולבוא אל הטוב.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך, 17.5.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest