שבבית יהיה חם

שאלה: ללא ספק, זוגות רבים חושבים שהם מוותרים זה לזה, מבלי שמבינים שהם לא עושים זאת למען אדם אחר, אלא למען עצמם כדי שיעזבו אותם בשקט. אז מה זה ויתורים?

תשובתי: ויתור אמיתי, זה כאשר אני מרסן את עצמי, על אף שבאותו הזמן אני מוכן להתפוצץ כי אני חושב שאני צודק. אני מתחיל להגיב לשותף כפי שהוא היה רוצה שאני אענה. כלומר אני "מתלבש" באדם האחר.

את המערכת הזאת צריך לפתח, והיא בהכרח דורשת את תמיכת הסביבה. זוגות נשואים צריכים כל הזמן לשוחח על המצבים האלה ולהתאמן, כדי להגיע למצב שבו ההרגל נעשה לטבע שני.

נניח, שבבית יש בלגן. למה לנזוף זה בזה ולומר משהו מיותר? תלכו מיד למצע משותף, הדדי וטוב. תתחילו להתחבק ולהתנשק באמצע הבלגן הזה.

העיקר, שאתה תרגיש את עצמך טוב. כי בהרגשת אושר ואהבה אתה אפילו לא תרצה לשנות שום דבר ותחייה בשלווה כל חייך בתוך הבלגן הזה.

לפעמים אתה נכנס לאיזו דירה, והכול שם נקי ומלוקק, אבל אין חום. ואילו אצלך בבית יש חום מאווירה של אהבה, הדדיות, מגע פנימי.

באחד מהבתים של שיר יפני כתוב: "הילד מת, כמה קר נהייה בבית, אין יותר מי שיחורר את הנייר של החלונות". כלומר, כל עוד הילד עשה מעשי קונדס, אז בבית שרר חום, ועכשיו הילד איננו, ונהיה קר.

כך גם כאן. הכול תלוי ברגש. זה הדבר העיקרי שיש לעשותו.

מתוך שיחה על משפחה, 28.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
משחק באהבה
נווה מדבר משפחתי
העידן החדש ביחסים המשפחתיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest