שאלות של מתחילים – 4

photo_rav_gh70_220.jpg

שאלתו של גיל: לפי מה שאני רואה, נכון לעכשיו, שום דבר לא בטוח. אני לא יודע מהי האמת, אם הרב אמיתי, אם הדרך נכונה, אם הכתובים מובנים לי נכון, או אם אני לא נופל למקומות של מתחת לדעת.
יש דברים שצריך להסכים איתם בלי לדעת, אך עם ביקורת, אבל אני בעל שכל מוגבל ולפעמים הדברים לא עוברים ביקורת מלאה. וכך אפשר ליפול אפילו לחוטים אדומים.
אני רוצה לדעת האם יש איזושהי שאלה, או קו – אופק שעליו אני צריך להביט ועל פניו לזהות סטיות, ולפיהן לזהות את הכיוון הנכון? כי אני לא רוצה להיות סתם כצאן מובל.

תשובה: עליך רק לקבל על עצמך את אור המקובלים, "לימוד בקבוצה", ולהמתין שהאור העליון יתחיל להבהיר לך את העולם הזה. אני חושב כי התחברות מלאה לכך תיתן תוצאות כבר לאחר 4-6 חודשים.

שאלה: אני אוהב להוריד את השיעורים שלך ולשמוע אותם "כרקע" בכל מעשי. לדוגמא, במשחקים במחשב. אך לאחר מכן אני מתחיל לכעוס על עצמי, מכיוון שחושב שצריך להתייחס ברצינות ללימוד הקבלה. האם להקדיש את כל זמני, את כל תשומת לבי, או לא לרמות את עצמי ולהפסיק להתעסק בזה בכלל, מכיוון שאין בזה כל תועלת? מה אתה חושב על כך?

תשובה: יש תועלת גם בהתייחסות כזו לקבלה. בכל מקרה, עוד מעט אתה תחליט, שצריך לעזוב את המשחקים ולהתחיל להתעמק בשיעורים.

שאלה: אני לומד קבלה בגרמניה ורציתי לעשות צעד קדימה, אך זה מאד קשה בלימוד עצמי. אני לא יהודי, לא מבין עברית, ולא יודע למי לפנות. אני מאד סקפטי לגבי כל "המומחים" לקבלה שצצו בכל מקום. אולי אני סתם זהיר וחשדן? איפה אני יכול לקבל בטחון בדרך שלי? האם יש קבוצות או אנשים פרטיים שיכולים לסייע לאנשים כמוני בעניין זה?

תשובה: הקבוצות הגרמניות והאוסטריות שלנו, הלימוד הווירטואלי שלנו, כל הארכיב – כולם עומדים לרשותך לסייע לך מיד, ובחינם.

איך לומדים קבלה?

קורס יסודות ללימוד עצמי

פוסטים קודמים בנושא:

שאלות של מתחילים – 3

שאלות של מתחילים – 2

שאלות של מתחילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest