שאלות על הפצה

thumbs_v_nebe_100_wp.gif

שאלתו של אריאל: כשאני מדבר עם דתיים על היותנו הפוכים מהבורא, תמיד הם טוענים בפני ש"נבראנו בצלם אלוקים". איך אני יכול לענות על כזה דבר? מה המשמעות של "צלם" על פי הקבלה? האם "צלם" הוא בעצם "צל" – ז"א דווקא מעיד על ההופכיות?

תשובה:  הטענה שאנו מנוגדים לבורא, שאנו אגואיסטים ואילו הוא טוב ומטיב, מספיקה כדי למחוק את הקרבה של האדם לבורא. קשה להסכים עם עובדה זו למי שעדיין לא מרגיש בהופכיות הזאת. אדם כזה חש את עצמו צדיק ומלא ביטחון, ולו רק בגלל שמירת המצוות הארציות.

מכאן המסקנה: חוכמת הקבלה לא ראויה לאלה שלא גילו את האגואיזם שלהם, את הניגודיות לבורא. לא צריך לצער אנשים כל עוד הם אינם מוכנים עדיין לתיקון. לכן המציאו את הדת, עד לזמן שהאנושות תהיה מוכנה להשגת הבורא. אז גם תסתיים הגלות מהרוחניות, מהסתרת הבורא.

במאמר "מהותה של חוכמת הקבלה" מגדיר בעל הסולם מהי חוכמת הקבלה וכותב, שחוכמת הקבלה היא שיטה לגילוי הבורא לנברא בעולם הזה. בהגדרה הזאת הוא מוחק את ההגדרה הגלותית של הדת. לא נשאר עוד מקום לאמונה במה שמספרים לך. אלא במקום סיפורים לא מבוססים, קיימת אפשרות וגם מחויבות של גילוי והשגת הבורא. לא גילוי צד נוסף מהעולם הזה כפי שמרחיב לנו המדע, אלא גילוי של העולם העליון, של הבורא עצמו!

אגב, כפי שמוסיף בעל הסולם, כולם וכל אחד יהיו חייבים להגיע לגילוי הזה, להרגשת הבורא, ממש כמו שאדם מרגיש את החבר שלו ואפילו קרוב יותר! איפה כאן נשאר מקום לאמונה? תשיג בעצמך – ותסיק מסקנות בעצמך. בזה אתה משיג את הנצחיות, את השלימות ואת הידיעה של כל דבר, כיוון שהגילוי אפשרי רק במידת ההשתוות לבורא. ז"א הגילוי מביא לכך שהאדם משיג את המצב של הבורא עצמו!

שאלתו של שלמה בכר: האם לא כדאי לפתוח קבוצת לומדי קבלה בפייסבוק ? כדאי גם לענות לאלה ששולחים מייל…לפחות להגיד שהמייל התקבל .

תשובה: אנו מעודדים את כל ההתחלות! תתקשרו אלינו. זה יעזור גם לכם להתקדם יותר מהר. מחכים ומאחלים הצלחה!

ליצירת קשר בנוגע להפצת חוכמת הקבלה, לחצו כאן.

שאלתו של רמון: אני גר בקיבוץ חילוני ומתפרסם בו יומן חודשי אשר יש לי אפשרות לפרסם בו תכנים שונים. ברצוני לפרסם בו תכנים שלך ושל בעל הסולם – אנא אמור לי איזה חומר עדיף לפרסם על חוכמת הקבלה שיתאים לחברה בה אני חי.

תשובה: הכי טוב זה להתקשר אלינו ואנו ונסביר את כל מה שדורש הסבר וניתן את כל החומרים המתאימים ביותר, או שנעזור לנסח בצורה נכונה את המחשבות שלכם. (ראו קישור בתשובה הקודמת)

שאלה: האם אדם יכול ללמוד וללמד אחרים כשהמטרה שלו היא חוכמת הקבלה כמקור לפרנסה?

תשובה: אסור לקחת כסף או טובות אחרות על לימוד התורה ובמיוחד על חוכמת הקבלה! בשום תירוץ! אסור למכור שום דבר חוץ מהספרים (חומרי לימוד)! אסור גם לגלות עתידות, להבטיח הצלחה, ריפוי ועוד כל מיני ניסים. לקחת על זה כסף, זאת רמאות כפולה! החוק הזה מגיע ממשה, שקבע לפי מערכת הכוחות העליונים, שלימוד חוכמת הקבלה לעם צריך להיות בחינם על ידי הלויים.

המעשר, שמשלם התלמיד, צריך ללכת רק להפצת חוכמת הקבלה, ז"א לתיקון העולם, וגם זה לפי משה.

3 comments

  1. שלום רב יקר, לעניין מעשר והפצה. האמריקאים- שכסף בערכי התרבות שלהם הוא ערך נשגב, טוענים ש- "זמן זה כסף", אז רציתי לשאול- אנשים שמנצלים הרבה מזמנם לעניין הפצה כמובן בחינם, יש לזה ערך כלכלי כלשהו? זה יכול להכלל במעשר?

  2. מדוע לא מופיע בתגיות בצד, תגית בנושא- הפצה?

  3. סליחה תיקון, התכוונתי בקטגוריות בצד. Smile

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest