דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות, 12.06.2013

שאלות ותשובות, 12.06.2013

תשובותיהם של מרצים מ"מכללת קבלה לעם" על שאלותיהם של קוראי הבלוג

שאלה מהבלוג באנגלית: אני סובל מחוסר איזון נפשי. האם אני נוטל סיכון בלימוד של הקבלה והאם עדיף שאני לא אעסוק בה?

תשובה: ישנה סכנה בהגשמה של המושגים הקבליים. התיאורים של מה שנאמר בכתבי המקובלים, כמשהו שמתרחש בעולמנו או לאדם שחי בעולמנו, הם מקור לדמיונות מיתולוגיים רבים שמובילים לתפיסת מציאות מעוותת ולבעיות שנובעות מכך.

למעשה, כתבי המקובלים מתארים את העולם של הבורא, עולם של אושר, השפעה ואהבה, ואין לו שום קשר לעולם שבו אנו חיים.

לכן, לכל מי שיש רצון ללמוד קבלה יכול לעשות זאת, ויחד עם זאת, לזכור את המגבלה הזאת.

שאלה מהבלוג באנגלית: לאילו שכבות אוכלוסייה עליי לפנות בזמן שאני מדבר עם אנשים באינטרנט ומספר להם על הצורך בחינוך ובלימוד אינטגרלי? עד כמה שידוע לי, אצלנו בקנזס לא קיימות קבוצות שלומדות קבלה. לפי הבנתי, ההמונים אינם זקוקים לקבלה אלא לשיטה האינטגרלית. אבל עם מי בדיוק אפשר לדבר על כך?

תשובה: בנוגע להשתתפות בקבוצה וירטואלית, שתחזק אותך ותכוון אותך בלימוד ובעבודה הרוחנית, עליך לפנות לכתובת ec@kabbalah.info.

אתה תוכל לקבל תשובות על כל השאלות בנוגע להפצה, כולל הפצה דרך האינטרנט, לקבל עצה, לברר כיוונים של עבודה וסוגי האוכלוסייה שאיתם כדאי לעבוד, לברר בנוגע לפרויקטים שאפשר להשתתף בהם ודברים רבים אחרים, אם תשלח את שאלותיך לפי הכתובת: projectworldevents@gmail.com

שאלה מהבלוג באנגלית: בפוסט "קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא" נאמר, שבעל הסולם כותב שצריך להקדיש 23.5 שעות ביום ל"קו ימין", ואת שלושים הדקות הנותרות ל"קו שמאל". באיזה מאמר הוא כתב על כך?

תשובה: במאמר "סדר עבודה מבעל הסולם זצ"ל".

שאלה מהבלוג באנגלית: אני חי באיראן ויש לי רצון חזק ללמוד קבלה. כיצד ניתן ליישם את השיטה הזאת על תושבי איראן, שהרי במדינתנו אין קבוצות. כיצד אפשר לעשות תיקון עצמי בלי קבוצה?

תשובה: בלי קבוצה אי אפשר להתקדם, אבל יכול להיות שדרך קשר וירטואלי עם החברים דרך האינטרנט. יש לנו סטודנטים ממדינות מוסלמיות שונות, כולל איראן, אנחנו ביקשנו מהרכז שלהם ליצור איתך קשר.

שאלה מהבלוג באנגלית: אני התחלתי ללמוד קבלה לפני מספר שבועות והבנתי שהכול מסביבי הם הרצונות שלי. אני התחלתי לחקור והבנתי שהרצונות מתגשמים. כדי לבדוק את זה אני שמתי לעצמי מטרה לקבל משקפי שמש יוקרתיים. כעבור מספר ימים כשאני כבר התכוננתי להפקיד כסף בחשבון הבנק שלי, נאמר לי שיתרת החשבון שלי היא 2,000 אירו (שהופיעו שם באופן מסתורי).

לפני זה אני השקעתי מאמץ רב, התרכזתי ברצון, השמעתי אותו בקול רם, תיארתי לעצמי שאני מרכיב את המשקפים, וכולי. ברצוני לדעת איזו פעולה בדיוק גרמה לכך שרצוני יתגשם?

תשובה: זהו צירוף מקרים. בעזרת כל מיני קסמים אי אפשר להגיע למילוי הרצונות ללא "מסך", בלי כוונה אלטרואיסטית. אין שיטה כזאת, ולא יכולה להיות. העולם שלנו לא מיועד להנאות אגואיסטיות אלא כדי שנגיע לדבקות עם הבורא.

שאלה מהבלוג באנגלית: אני בדקתי במספר ספרי קבלה, אבל לא הצלחתי למצוא הסבר מלא למושג "קליפה" או "קליפה של עץ המוות" (אני שמעתי אפילו "עץ הגיהינום").

אודה לכם מאוד אם תפנו אותי לחומר בנושא או תסבירו לי מהו בדיוק "עץ המוות" וכיצד הוא קשור ל"עץ החיים"? האם יכול להיות משהו שקשור ל"עץ המוות" ברמה הגשמית?

תשובה: "קליפה", זו הכוונה לקבל על מנת לקבל בכל מחיר.

"מלכות", הנברא שנברא על ידי הרצון של תכונת ה"בינה" להידמות לדרגת "כתר", לבורא. כלומר, טבוע בו רעיון הייחודיות והגדלות של הבורא, של תכונת האהבה וההשפעה. לכן, מלכתחילה, כל מגע עם תכונת הבורא אפשרי רק באמצעות הרכבת "מסך" על הכוונה "על מנת לקבל".

כתוצאה מהשבירה, כאשר האור של תכונת הבורא, התענוג ממנו היה יותר חזק מה"מסך", הקשר הישיר בינו לבין הרצון "שרף" כל אפשרות של "לקבל על מנת להשפיע" למישהו אחר מלבד לעצמי.

הנאה עצמית נקראת "מוות רוחני", מכיוון שהיא הפוכה לתכונת ההשפעה שמולידה קיום וחיים.

המערכת של הרצונות האגואיסטיים נקראת ברוחניות "עץ המוות" במקביל לתורה, שהיא מערכת ההשפעה והאהבה שעליה נאמר: "עץ החיים היא למחזיקים בה".

הכוונה על מנת לקבל כביכול מכסה את הרצון, שומרת עליו מאפשרות התיקון, לכן היא נקראת "קליפה".

כל הרצונות בעולם שלנו כל כך זעומים יחסית לרצונות ברוחניות, שלחפש קשר כלשהו בין שתי הדרגות הללו זה אותו הדבר כמו להוביל את עצמנו שולל.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest