דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות, 11.08.2012

שאלות ותשובות, 11.08.2012

תשובות של מרצים מ"מכללת קבלה לעם" על שאלותיהם של קוראי הבלוג

שאלה: אני כל הזמן משתדל לעבוד על עצמי, מקשיב למחשבותיי ומנסה להגיע לשורש הכוונות עד כמה שזה אפשרי. ומה אם מתעוררת בושה על הקבלה אפילו למען הבורא? האם זאת חוצפה להתקומם נגד חוק הבריאה כולו, או שזאת כניסה לתכונת ה"בינה"?

תשובה: אז זה לא למען הבורא. אבל, ללא ספק, זהו ניסיון להרגיש ולהבין, בינתיים בעזרת שיטות פסיכולוגיות, את התכונות של הנברא שרוצה לתקן את עצמו.

שאלה: אנחנו מנסים להאדיר את עצמנו, לעלות לדרגה המתאימה, כדי להיות חשובים, להיות בפסגת ההצלחה, לתפוס מקום ראשון. אבל הוא משמיט את הקרקע שמתחתינו ומציע חיים ברמה הגבוהה ביותר. להיות מחוץ לו – האם זה אפשרי? להיות איתו ולהיות הוא עצמו – האם זהו רצונו? מדוע החיים הפרימיטיביים שלנו נראים מושכים?

תשובה: בינתיים, בהרגשתנו אנחנו באמת נמצאים מחוצה לו. כלומר, למרבה הצער, זה אפשרי. המקובלים מספרים לנו שלמעשה אנחנו לא נמצאים מחוצה לו, אלא בדבקות עימו, אבל עד שלא נשנה את האגו שמכתיב לנו את ההרגשה הנוכחית, אנחנו לא נרגיש זאת.

להיות עימו ולהיות כמוהו – זהו באמת רצונו.

החיים הפרימיטיביים שלנו נראים מושכים לאגו שלנו, בגלל שבסביבה עוד יותר פרימיטיבית הוא מרגיש את עצמו גדול.

שאלה: המקורות השונים, מגלי העתידות, מנבאים לרוסיה עתיד מזהיר. אומה שמוכנה להרוס את עצמה, להשמיד מיליונים, וההיסטוריה מצביעה על כך. האם עם כזה יכול להיות בתפקיד של מושיע האנושות? פוטנציאל רוחני נסתר שאינו בא לידי ביטוי בשום צורה…

תשובה: הפוטנציאל הרוחני מתבטא לא במוכנות להשמיד מיליוני בני אדם, גם אם הם שייכים לאותו העם, אלא במוכנות להבין את הרעיון של התיקון העצמי ושל העולם, הרעיון של האחדות והערבות הכללית, לקבל אותו, לממש ולהציג בפני העולם. אם רוסיה תעשה זאת, והיא באמת מסוגלת, מכיוון שיש לה פוטנציאל רוחני גבוה, אז יהיה לה עתיד מזהיר.

שאלה: אני אישה, לומדת חמש שנים, משלמת מעשר, יש לי מספר התחייבויות יומיומיות כלפי הקבוצה (שלוקחות קרוב לשעה ביום). אני לא נשואה, עובדת, מקשיבה לשיעורים על בסיס יומי. איך ובמה אני יכולה להשקיע מאמץ על מנת לזרז את התהליך? "נעשה ונשמע". מה אני לא עשיתי אם אני לא שומעת?

תשובה: צריך להשקיע מאמץ בחיבור בתוך הקבוצה, באהבת חברים. כל יתר הפעולות היא רק ההכנה, היא בונה מסגרת חיצונית לעבודה הפנימית. יתר הפעולות נחוצות, אבל זה רק ציפוי שצריך למלא בתוכן רוחני.

שאלה: המדע מסביר, מבהיר את הכול. כיצד נוצר לא שלם בתוך שלם? האם יכול שלם להיות לא שלם? הרי מתוך שלם נובעת רק שלימות. למה אנחנו משתוקקים?

תשובה: שאלה טובה, בעל הסולם שואל אותה, ובהמשך עונה עליה ומפרט ב"הקדמה לספר הזוהר".

שאלה: האם המעשר הוא החלק העשירי שמופרש ונמסר במסגרת של מסורת דתית של המשפחה (מקדש, מסגד, בית הכנסת)?

תשובה: תענה בבקשה בעצמך על השאלה הזאת, אבל קודם תשאל את עצמך האם הכסף הזה מופנה ישירות לתיקון האנושות ושל כל אחד מאיתנו, לשיפור העולם, לקשר ולאהבה בין כולם.

שאלה: האם הבנתי אותך נכון מתוך תשובתך בנושא "יהודים ונאצים", שהרגשת החמלה אופיינית רק לעם היהודי? הרי אם הרגשת החמלה אופיינית למישהו, אז הוא מגלה אותה כלפי כולם!

תשובה: הרגשת החמלה אופיינית לכולם. היה מדובר על משהו אחר, על היחס ליהודים, על החמלה כלפיהם. היהודים זה עם מיוחד, הם בעלי שיטת התיקון, תכונת ה"בינה". נכון לרגע זה, בצורה "שבורה", אבל היהודים כבר היו ברמה הרוחנית וזה נשאר בהם בצורת "רשימו", ניצוץ של האור.

יתר העמים מרגישים זאת בתת הכרתם ולכן הם לא יכולים להתייחס ליהודים באדישות. מי שקיימת בהם גם התכונה הזאת, מזדהים עם היהודים מפני שמרגישים קירבה רוחנית, ומי שכוח האגו שולט בהם, מתייחסים בשלילה, לא סובלים אותם, תופסים אותם כאיום על התכונות שלהם.

וביהודים עצמם תלוי אילו כוחות יתגלו בעולם – כוחות האור או כוחות החושך. אם היהודים מבצעים את ייעודם, שואפים לתיקון עצמי ומביאים את השיטה ליתר האנשים, אז בעולם מתחזקת השפעת האנשים ששואפים לאור, לחיבור ולהשפעה. אם לא, מתחזקת השפעת הכוחות ההפוכים, שמשחיתים את העולם, שמכים קודם כל ביהודים עצמם.

שאלה: אם "הסרט של החיים שלנו" כבר מוכן, אנחנו רק צופים ב"סרט של החיים" תמונה אחר תמונה. האם אני מבין נכון:

1. לא נשאר לנו שום דבר מלבד להסכים עם העובדה שאנחנו "כלים" שדרכם הכוח העליון מבצע פעולות?

2. אחר כך תגיע הרגשת הכוח המניע הזה.

3. כאשר נבין, נרגיש כל רגע את ההנהגה, אנחנו פשוט נשתתף ב"סרט של החיים".

4. מכאן נובע שמטרתנו היא להגיע לגילוי מוחלט, ש"אין עוד מלבדו"?

תשובה: נכון, להסכים עם ההנהגה העליונה צריך לא במילים אלא במודע לבטל את עצמך לפניה. בלתי אפשרי לעשות זאת על ידי מאמץ רצוני, אלא רק המאור המחזיר למוטב יכול להביא למצב "חפץ חסד", כשאני לא רוצה שום דבר לעצמי, אלא נהנה רק מהשתוות הצורה עם הבורא.

שאלה: ידוע על כך, ואתה גם סיפרת לא פעם, שרבי שמעון בר יוחאי ותשעה תלמידיו היו עשר ספירות – עשר תכונות רוחניות. היום קבוצת "בני ברוך" היורשת של אותה הקבוצה הגדולה, אבל יש כבר לא עשרה תלמידים אלא כמה מיליונים מסביב לעולם. כיצד כל אחד מתוך מיליוני התלמידים האלה צריך להבין לאיזו תכונה רוחנית, כלומר לאיזו ספירה הוא או הקבוצה שבה הוא נמצא שייכים?

תשובה: זה יתגלה כאשר אנחנו ניכנס לעולם הרוחני ובמקום גופים אנחנו נראה תכונות רוחניות. בינתיים מוקדם מדי לדבר על כך, עכשיו עלינו להשתוקק לערבות, לחיבור הכללי, כדי להיות אדם אחד עם נשמה אחת. בהשתוקקות הזאת יתברר התפקיד של כל אחד מאיתנו.

שאלה: אני קראתי רבות על חכמת הקבלה, יש לי רצון עצום להכיר ולהתקדם. תציע בבקשה ממה להתחיל, על מה לשים לב?

תשובה: תחילה כדאי לסיים את הקורסים שלנו, בקמפוס פיזי או וירטואלי. הם יתנו מושג כללי על השיטה. אם אתה כבר מכיר את חומר הלימוד, אפשר לעבור לשלב הבא, להצטרף לעבודה קבוצתית משותפת, מכיוון שדווקא בתוכה אנחנו מממשים את מה ששומעים בשיעורים. לשם כך כדאי לפנות לאחד המרכזים שלנו ולבדוק כיצד בהדרגה אפשר להצטרף לקבוצה.

שאלה: אנחנו בהדרגה מתחילים להבין מיהו האדם, התחזיות שלו לעתיד, לעתיד שלנו. נראה כי הנושאים החשובים ביותר הם: "מבנה הבריאה", "תפיסת המציאות". האם אפשר לכסות אותם בצורה מלאה עוד יותר מזוויות אחרות?

תשובה: אפשרי, אבל תחלוק עימנו על מה בדיוק אתה היית רוצה לשמוע, מה לדעתך בינתיים חסר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest