דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 104

שאלות ותשובות – 104

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: כמה אנשים (נשמות) ישנם בעולם הזה? כבר לאורך 5,000 שנים האנשים נולדים ומתים. האם אלה אותם האנשים שחיים עכשיו או אלה נשמות חדשות? ומה עם הנשמות שחיו לפני 2,000 שנה? מהי כמות נשמות בני האדם על פני כדור הארץ? מי יוצר אותן? לאן מגיעות הנשמות של אבותינו? אם כל הנשמות חוזרות, האם זה אומר שמספר הנשמות על פני כדור הארץ מוגבל? מהו מספרן? האם יתכן שהנשמה שלי לא תתגלגל יותר (נו, על פני כדור הארץ יש כבר המון אנשים, ואני אפריע להם, ואמא טבע בעצמה תרחיק אותי)?

תשובה: לא נכון לתאר את הנשמה כחלק מחומר "נשמתי", כגון פלסטלינה, שמכניסים לתוך גוף תורן ואחר כך לוקחים ואם אינו מתאים – משמידים, יוצרים גופים חדשים וכולי.

ישנה נשמה אחת, שנקראת אדם הראשון. היא קיבלה תכונה אגואיסטית, וזה איפשר לתכונות השונות שלה להרגיש את עצמן נפרדות כל אחת מהאחרות, מה שנקרא "השבירה". בכללות, יש 6,000 נשמות כאלה . עבודת האגואיזם אינה נפסקת, הוא ממשיך להפריד ביניהן לתכונות ואיכויות יותר ויותר פרטיות. ומכיוון שכל אחת מהן כבר סגורה בתוך "קליפת" האגואיזם – עליה לעבד את אנוכיותה הפרטית במצב של ניתוק מוחלט מהרגשת כלל החיבור של הנשמה הכללית – בעולם הזה.

הדורות בעולמנו הם כמו "שורת החיילים" של כלל הנשמות, שעוברת תקופות של תיקון בזו אחר זו, ובכל פעם הן מתקנות את התכונות שעדיין לא עובדו בפעמים הקודמות. לכן, אין נשמות חדשות, וכמות בני האדם בעולם עולה או יורדת, מכיוון שמספר גדול או קטן יותר של תכונות שונות של הנשמה המשותפת צריכות לעבד את האנוכיות שלהן בעולם הזה. כל אחד מאיתנו מהווה אוסף של תכונות כלשהן של הנשמה הכללית, שאת האנוכיות שלהן יש לתקן בזמן חיינו על פני האדמה. אפשר לעשות זאת דרך הייסורים, שכתוצאה מהם נרצה רק דבר אחד: חיבור, כלומר האדם יחזור סוף סוף למצב האמיתי של הנשמה הכללית. או שאפשר לתקן ללא הייסורים, לארגן את החיים על פי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך". ובכך לתקן את אותן התכונות של הנשמה הכללית, את אותו החלקיק שלה שניתן לי.

שאלה: מה זה "גמר תיקון", ומדוע צריכים להגיע אליו, אם הכול מתקדם על פי מטרת הבורא?

תשובה: מטרת הבורא היא שנחזור מהמצב של הנשמה הכללית שנשברה על ידי האגואיזם, למצבה ההתחלתי. כלומר, אנחנו לא עושים שום דבר חדש – אנחנו חוזרים. כפי שנאמר: "ואכלתם ישן נושן".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest