דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות, 06.06.2014

שאלות ותשובות, 06.06.2014

תשובותיהם של מרצים מ"מכללת קבלה לעם" על שאלותיהם של קוראי הבלוג

שאלה: איך ניתן להרגיש את כל העולם כרצון אחד, כאשר לכולם יש רצונות שונים? איך לתאר את הצורה של הרצון האחד, כדי שזו לא תהיה צורה מופשטת?

תשובה: ניתן לקרוא על כך בפוסט "רצונות שונים, מטרה אחת".

שאלה: מה ניתן לעשות כדי להיפטר מהייסורים שאינם מאפשרים להתקרב לקבוצה, למורה ולמטרה, או כיצד ניתן להתעלות מעליהם?

תשובה: ההתקרבות לקבוצה, למורה, למטרה אינה התקרבות פיזית – היא לפי ההשתוות בתכונות, בהשתוקקות לתכונת ההשפעה. כל מה שתלוי בנו זה להשתדל לשנות את סולם הערכים. אם אדם משתוקק להשפעה, אז הוא כבר לא מתחשב בתחושות שלו, האם הן נעימות או לא, ולכן הן מפסיקות להיות לו למכשול, אלא הופכות לאינדיקציה מה עוד ניתן לשפר בכדי להשיג את התכונה הזו.

שאלה: אתה טוען שקבלה היא מדע שמתואר בו רבות על הנשמה וחזרתה לגוף האדם. תספר, כיצד זה נודע לך? הרי הקבלה היא לא דת שנבנית על אמונות, וגם לא כת, נכון?

תשובה: הנשמה שעליה מדובר בחכמת הקבלה, זו תחושת השתוות הצורה לבורא ברצונות המתוקנים, שהם נקראים "גוף" שבו היא מתלבשת. ההתקדמות הרוחנית היא בדיוק בתיקון ההדרגתי של שכבות הרצון, ולפיכך גם בתחושת השתוות יותר ויותר גדולה לבורא. במילים אחרות, זה חידוש מתמיד של הגוף והנשמה. זו תחושה ברורה שאותה משיג המקובל.

שאלה: כיצד המקובלים מתייחסים למורמונים?

תשובה: המקובלים מתייחסים לכל האנשים כמו שהבורא מתייחס אליהם, שהוא "טוב ומיטיב לכולם לרעים ולטובים".

שאלה: האם כדאי לי לשים לב למבזקי החדשות ביחס לקצב השתלשלות האירועים או להמעיט את העניין הגדל במה שמתגלה בעולם דרך החדשות, כאשר אני לומד קבלה כבר עשר שנים, מתגורר במערב אוקראינה ובעל משפחה. כיצד לנהוג במצבים כאלה?

תשובה: כמובן שכדאי לשים לב לחדשות, הרי כך מתגלה לנו השגחת הבורא, אולם יש להתייחס אליהם כקריאה של הבורא להגיע לאחדות עימו.

שאלה: רציתי לבקש ממך לבאר ולהסביר את המושג: "מלא לשמה מגיעים לשמה", כלומר אדם מתחיל להשתוקק לבורא על ידי ציות לרצון שנובע מה"נקודה שבלב", אך עקב חוסר הכלים הוא מסוגל לרצות את הבורא בעל מנת לקבל בלבד, וזה נקרא "לא לשמה". האם המהפך מ"לא לשמה" "לשמה" זה רכישת ה"מסך" על הרצון הזה? אם אני חושב נכון, הרצון לבורא נשאר אותו רצון, רק שלפני התיקון הוא היה למען רווח עצמי ולאחר מכן הוא מכוון מחוץ לעצמי?

תשובה: ראה את הפוסט "מאגואיזם להשפעה באמונה למעלה מהדעת".

שאלה: כיצד חכמת הקבלה מתייחסת למדיטציה? האם מדיטציה מועילה?

תשובה: על כך מסופר בפוסטים הבאים: "מדיטציות לא יעזרו", "מדיטציות על פי חכמת הקבלה".

שאלה: בזמן הסדנאות אני שם לב שלעיתים התשובות שלי מזעזעות את הסביבה ואז אני שוקל לא לדבר על מה שאני חושב או לשתוק לגמרי. מה לעשות?

תשובה: כדאי לומר דווקא את מה שאתה חושב, אבל לא בכדי לעמוד על שלך, אלא בכדי לברר יחד במעגל איך להתעלות מהמבט האישי על המצב למבט כללי. כאשר אדם דואג לכוונה כזו, הוא מוצא את הדרך הנדרשת לומר את דבריו, כך שלא תזעזע את שאר משתתפי הסדנה.

שאלה מהבלוג באנגלית: מה עלינו לעשות כאשר בדרך ל"לשמה" אנחנו מרגישים פתאום בושה או אשמה על פעולה שעשינו לטובת עצמנו? נראה שהבושה או האשמה הינן מצבורי ידע אינטלקטואלי.

פיתוח החוש השישי אינו כולל שינוי בתודעה. שיטות רוחניות שונות מתבססות על "הארה" שמושגת במצב של מדיטציה עמוקה. ומה לגבי חכמת הקבלה?

תשובה: קראו את הפוסטים שלהלן:

על הבושה: "גן עדן וגיהינום – בתוך האדם", "על החיים, על המוות ועל חופש הבחירה".

על החוש השישי: "כיצד לעבור לרוחניות", "איך לרכוש ראיה רוחנית", "פיזיקה של החוש השישי", "הרוחניות מושגת בתוכנו".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest