דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 1

שאלות ותשובות – 1

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: בכנס הדגשת כי כל אחד מאיתנו צריך לחשוב שחבריו כבר מתוקנים, נמצאים במלכות דאין סוף, ורק אני לא מתוקנת. אך השכל שלי כל הזמן אומר לי שהם כמוני, גם הם רוצים תיקון, הם לידי ולא במלכות! כיצד אוכל להרגיש או לפחות להבין בשכל שהם כולם גדולים ורק אני זו שאינה מתוקנת? ביום השני של הכנס במהלך ישיבת חברים, הרגשתי לרגע את הכוח של כולם יחד, אך לאחר מכן (אני מאוד מתביישת בכך) פשוט נרדמתי בשיעור ונאלצתי לנסוע הביתה כי לא היו לי כוחות להישאר באולם.

תשובה: את מחפשת דרך להשתלט על האגואיזם בעצמך, בעזרת מאמץ פנימי שלך או טיעון לוגי. זה בלתי אפשרי, עליך ללכת אל פרעה יחד עם הבורא! זהו הלקח העיקרי של הכנס, ועכשיו כולנו יחד נעבוד על כך.

שאלה: ברצוני לחלוק את התרשמויותיי מהכנס ולשאול שאלה. השתתפתי בכנס יחד עם הקבוצה שלי, עבדתי בעבודת ההכנה וגם בכל ימי הכנס. מאוד התרשמתי, משום שכנס קודם לא קיבלתי כזו השראה ותחושה אדירה של עבודת צוות. כל פעם, או שנזרקתי אל תוך הקבוצה שלי, או שוב לישראל, אחר כך אל הקבוצות שבכל העולם – הרגשתי טוב מאוד, אף על פי שרוב הזמן ביליתי במטבח. היה לי מוזר לשמוע על האכזבה מהיום הראשון, על כך שאנשים לא עברו את המצבים שציפו לעבור. בשבילי זה מובן מאליו שכל אחד צריך להסתמך רק על כוח הרצון שלו, לכן כל התלונות צריכות להיות רק לעצמו.

ועכשיו שאלה: האם הייתי צריכה יחד עם כולם להתאכזב, או מותר שתהיה לי הרגשה משלי ואני אסמוך אליה? מה חשוב יותר? האם יש גם כאן גילוי האגואיזם המפריד אותי מהציפייה המשותפת?

תשובה: אין לנו שליטה על תחושות, אני מרגיש את מה שאני מרגיש. אולם עלינו לזכור שהתחושות מגיעות אלינו מהמדרגה הנוכחית שלנו, ואילו אנחנו רוצים להתעלות מעליה, לכן איננו יכולים לסמוך על התחושות שלנו. בדעת שלך בדקת הכול, הערכת, שקלת ועכשיו יש לך הזדמנות ללכת למעלה מהדעת (לדעתי זו הזדמנות נהדרת ועל כך עלינו להודות לבורא).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest