דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שאלות התלמידים (פוסט ארוך במיוחד, למתקדמים)

שאלות התלמידים (פוסט ארוך במיוחד, למתקדמים)

photo_rav_gh70_194.gif

שאלה: האם אפשר לומר ולתאר, על בסיס תהליך עיבור הנשמה, המתואר בתע"ס חלק יב', שהמצב בו נמצאת האנושות כעת, והמשברים הגלובליים ההולכים וקרבים, תואם לחלוקה השלישית? כלומר, כאילו שעכשיו צירי הלידה של הדור האחרון?

תשובה: כוחות הלחץ עלינו הם הצירים שמכריחים אותנו לנטוש את המצב הקודם.

שאלה: האם תהליך התהפכות העובר מהמצב של ה"ראש למעלה" למצב בו ה"ראש למטה", כלומר התחברות הכתר עם המלכות, קשור למאמציהם של המקובלים?

תשובה: ללא ספק, כיוון שהאנושות מוכרחה להחליף את גישתה לעולם, את מטרתה ואת הערכים שלה. היא מוכרחה להעדיף את הנתינה על פני הקבלה ואת אהבת הזולת על פני האהבה העצמית.

שאלה: האם למקובלים ישנה מידת אחריות כלשהי ללידה נורמאלית של הדור האחרון?

תשובה: הם אכן אחראים, כי ללא הפצת חוכמת הקבלה שום דבר לא יקרה בבני האדם, יתוספו רק עוד סבל ועוד חוסר הבנה למה שקורה. הלידה היא אינטראקציה הרמונית בין האורגאניזם של האם ושל העובר.

שאלה: אם זה כך, יוצא שצריך ליצור ולהכין מערכת של "משרתי הבורא"?

תשובה: אלה הם בדיוק המקובלים, הם המסבירים את מחשבת הבורא (הטבע) ואת המימוש שלה.

שאלה: נאמר בהקדמה לספר ה"זוהר" (פירוש הסולם) בחזון רבי חייא, אות נז, כי כל הצדיקים אשר נמצאים שם הם ראשי הקבוצות והכינוסים, וכל משתתפי הכינוסים עולים מהכנסת הזאת לכנסת השמיים. והמשיח בא לכל הכינוסים הללו ומאמת את התורה היוצאת מפי הצדיקים.

"בתוך כך שמע קול שאמר, פנו מקום פנו מקום, כי מלך המשיח בא לישיבתו של ר' שמעון. משום שכל הצדיקים שם הם ראשי ישיבות שאותן הישיבות ידועות הן שם. וכל אלו החברים שבכל ישיבה, עולים מישיבה שבכאן לישיבה שברקיע, ומשיח בא בכל אלו הישיבות, וחותם תורה מפיהם של החכמים. ובשעה ההיא בא המשיח, לישיבתו של ר' שמעון, מעוטר מן ראשי הישיבות בעטרות עליונות" . (פירוש הסולם לספר הזוהר. הקדמה לספר הזוהר, מאמר חזווא דרבי חייא, אות נז)

מילים אלה הביאו את הקבוצה שלנו למחשבה על ההפרדה בין "קבוצות ההפצה", ל"קבוצות של ההתקדמות הרוחנית". כדי שקבוצות ההתקדמות הרוחנית יכשירו את המקובלים שיהיו אחראים על לידת הדור האחרון.

המודל להפרדה הזאת הוא דמוי פירמידה המורכבת מפירמידות קטנות, שהן קבוצות בעולם המתעסקות בעבודה הרוחנית, שהמנהיגים שלהם, הקשורים באיכות הכוונה ברמות שונות, יכולים להקים גוף ראשי של הנהגה רוחנית (בדומה לסנהדרין וכו').

האם התיאור שלנו הוא נכון או שאנו טועים?

תשובה: בהפרדה הזאת אתם מפרים את החוק הרוחני הבסיסי של השוויון של כל נשמה להתפתחותה הרוחנית. אתם לא מכירים את שורש הנשמות, ולכן לא תצליחו בשום דרך להפריד ביניהן. רק הפצה חלקה ו"פשוטה" תביא את כל "גלגלי השיניים" לפעולה נכונה והרמונית ביניהם. מצידנו לא יכולה להיות שום סלקציה. כל חלוקה כזו היא קליפה.

שבכל קבוצה יתקבצו אנשים מכל הסוגים ושכולם יפעלו באופן הדדי.

שאלה: התעורר בנו רצון חזק שתיצור קבוצה מיוחדת, בה תוכל לגלות לנו את אותם האנשים הראויים להיכנס לגוף הזה, שהשיגו את הדרגה הרוחנית המספקת. זוהי רמת עבודה אחרת לחלוטין, קשה לנו לתאר עד כמה יכולה להיות חזקה האנטנה הזאת למשיכת האור.

תשובה: אסור לעשות משהו בכוח. בשלב הזה המטרה שלנו היא:

– גיבוש תפיסה עצמית נכונה אצל האנשים, גיבוש תפיסת העולם, המטרה ואופן השגתה.

– מימוש מעשי של השיטה, כל אחד על עצמו במסגרת הקבוצה העולמית, והפצת השיטה.

פעולות אלה יביאו לשינוי כלשהו במבנה "נטול הצורה" של היום, שהוא כמעין ערימה, עד להיווצרות הפירמידה – מרכז עם סניפים, שנמצא עתה בשלבי בנייה.

כאן אסור למהר בשום דבר כבכל התפתחות, כמו בלידה, רק הכרת הרע של המצב הנוכחי תוליד את המצב הבא, שיכריח אותנו לעבור אליו.

שאלה: אנחנו מתחילים להבין את ערך תפקידן של הנשים, שזוהי בעיה מאד רצינית. לפי תע"ס חלק טו', ששם מתואר כל התהליך שיכול להתממש בקבוצות משפחתיות, כתוצאה מעבודה רוחנית משותפת, לכן נראה לנו, לפי הבנתנו, הבנת הנשים את תפקידן האמיתי, שמאד חשוב לתת לכך תשומת לב מיוחדת, ובצורה כלשהי לאחד את הקבוצות המשפחתיות האלו, אולי עד הקונגרס, במיוחד בשבילן.

תשובה: לקונגרס הבא שלנו (פברואר 2009) יוזמנו משפחות עם ילדים, ולילדים תהיה תוכנית מיוחדת עם תכנון וארגון לעתיד של קבוצות פעילות וכו'. כל השאר בינתיים מוקדם מדי. בעל הסולם כותב על התוצאות הרעות שאליהן עלולה להוביל הפצת חכמת הקבלה בכח ומהר מדי. זה דומה להרעלה מאכילת פרי שלא בשל עדיין. עדיף לא להמציא שום דבר מעצמנו, אלא לחכות עד שהנסיבות יכריחו אותנו לעשות את הצעד הבא – אז הוא יהיה ברור לכם (לי!) ובמקצת לאחרים. כמובן, קבלת החלטה אפשרית רק על ידי האדם שעבר את המחסום.

שאלה: האם נשים שיש להן מושג מהי התבטלות ביחס לזעיר אנפין, יכולות ליצור איחוד, כמו אישה אחת בפני קבוצת הגברים, ואז יסתיים העימות הנשי? ולפי אותה הפירמידה שנאמר לעיל, יתגלו "דבורות" וקבוצת הגברים תקבל את המלכות האמיתית, ולא את הייצוג שלה, כפי שזה נכון להיום?

תשובה: גם החלק הזה של הכלי הכללי, גוף נשמת "האדם", צריך להבשיל בהתפתחותו הטבעית. תראו, בעל הסולם חשב לבנות קהילת מקובלים המורכבת מ-300 משפחות של מהגרים מפולין בתחילת המאה ה-20, אך הדבר לא עלה בידו, הוא הגיע לכאן לבד. לאחר מכן, בשנת 1940 הוציא לאור גיליון ראשון של עיתון וסגרו אותו. ועוד התחלות רבות אחרות. הוא תמיד אמר שהדור אינו מוכן לזה עדיין. הוא ניסה. אני לא שולל זאת, צריכים לנסות, אך צריכים להיות בדרגה שלו. אני פועל מכוח הדרגה שלי והרגשת האחריות.

תראו איך אפילו המשימה הכי פשוטה לביצוע ושינויים בארגון הקבוצות האמריקאיות מעוררים אי הבנות, תלונות, האשמות כלפי בכל מיני דברים וכמעט פיזור הקבוצות! אני מבין שהיחס שלהם לא יכול להיות אחר, כאנשים חסרי הבנה בבסיס ההתפתחות הרוחנית. אפשר גם לראות כדוגמה את יחס העם כלפי משה, שהאשימו אותו בכל מה שקרה.

אני נותן הוראות ולא מקיימים אותן, אך בכל ההשלכות מאשימים אותי. אני מסביר שוב: ברגע שבקבוצה מתעורר המאבק על השלטון ויש אי-הבנות, צריך לפזר אותה. קודם שיבינו לבד את הערך העליון של הקבוצה, שזה כמו נס, כמו הרך הנולד היחיד במשפחה. ואם יתייחסו כך כלפיה – רק אז יתכנסו יחד! ואילו לי מייחסים שם של הורס, במקום בונה. לא סתם נאמר: "הרס הזקנים – בנייה, בניית הצעירים – הרס".

שאלה: אולי אנחנו רצים לפני הזמן, כמו עם ההתיישבויות הקבליות – "מדינת הקבלה", שאת בנייתה חווינו בתוכנו?

תשובה: נעים לי לגלות ניסיונות רציניים להבין מהי החברה המתוקנת ואת הצעדים אליה. המחשבות האלו מועילות, אבל רק בתיאוריה. יש להגיע לההבנה הברורה שאת הבנייה הזו מחדש בתוך מדינה אפשר לעשות רק עם אלה שעברו את המחסום!

שאלה: המכתב שלנו בא מתוך החששות שלנו, שבמהלך ההפצה הפורמאלית של הקבלה, המעיין הטהור של הקבלה האמיתית, שאותו פתחת בפני כולנו וכל האנושות, יכול להתלכלך.

תשובה: ההיפך, רק ההתקדמות "התמימה" אחר הוראות המקובלים תביא אותנו למטרה. תנו לכל דבר להיוולד בעצמו. הטבע, הבורא ייתן לנו את ההוראות!

4 comments

  1. " האם נשים שיש להן מושג מהי התבטלות ביחס לזעיר אנפין, יכולות ליצור איחוד, כמו אישה אחת בפני קבוצת הגברים, ואז יסתיים העימות הנשי? ולפי אותה הפירמידה שנאמר לעיל, יתגלו "דבורות" וקבוצת הגברים תקבל את המלכות האמיתית, ולא את הייצוג שלה, כפי שזה נכון להיום? "

    לדעתי ודעתי הצנועה בלבד הדבר הנ"ל לא יקרה .

    לא סתם האגו הנשי גדל למימדיו היום ובצדק. צריך גישה אחרת.  לעולם לא נתבטל יותר. " הבדבורות" בטוח קיימות. פיתחו את העיניים….

  2. מכתב מרגש, גם לנו כבר נמאס מה"יצוג שלה", גם אנו משתוקקות להתבטלות  ביחס לז"א. (אולי נלמד שוב  את חלק טו בתע"ס.)

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפוסט הזה ממש מלחיץ אותי!!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברים יקרים,

    הרב היקר שלנו חוזר ואומר "סוף מעשה במחשה תחילה" ומכוון שבסוף כולנו שווים, מה לנו מעשה הבדלה? ובנתיים כל מה שניתן לנו הוא ממנו יתברך ולכן כל אחד שווה באותה המידה ממש.

    ומכוון שאין עוד מלבדו הרי מה שנגלה ונסתר טוב הוא, ועלינו לברך הרבה שמאפשרים לנו לעבוד מעל הדעת.

    וה' יאיר עיננו ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest