דף הבית / כללי / השאלות שבדרך – 5

השאלות שבדרך – 5

thumbs_kovboi_100_wp.gif

שאלה: חי לו בן אדם, עובד, מחנך ילדים וכתחביב לומד קבלה, הרמוניה מושלמת. הוא חושב שמצליח בהצלחה לחיות בשני עולמות: גשמי ורוחני. והנה פתאום הוא מאבד עבודה, בית, חסכונות ואם זה לא מספיק גם מישהו מהקרובים חלה. ויחד עם עולמו הגשמי מתנפץ גם "עולמו הרוחני". האם זה אומר כי כל מה שעשה ברוחני, היה רק ביטוי של האגו בצורתו העליונה? כלומר, משיכה לידע?

תשובה: זה אומר רק שתנאי התקדמותו השתנו, וכעת מוצע לו להתקדם בתנאים חדשים. למה? כי זו היא ההתפתחות של הרצון הכללי (הנשמה הכללית), שהוא רק חלק אחד ממנו (נשמה פרטית). ואם הוא לא רוצה בכך, הוא יורד משביל התפתחותו הפרטית ויובל ע"י דרך הכלל, דרך הייסורים, ע"י המקל אל האושר.

שאלה: "הוי המתאווים את יום ה', למה זה לכם יום ה', הוא חושך ולא אור" (עמוס ה, יח) "למה לכם יום ה'…?" – כך, תחילה האור מעוור את כל החושים ונראה כי החושך מוחלט. אך החושך הזה נחוץ למי שהולך בדרך, הוא מכבה את השאיפות האגואיסטיות שלו, והרוחניות נראית לאגו ללא טעם. מה על התלמיד לעשות כדי לעבור את החלק הזה של הדרך הנקרא "חושך, לילה"?

תשובה: רק מאמץ לאיחוד של כל המאמצים למטרה אחת. כי רק ברצון המאוחד נצליח להיות יחד ברצון אחד, לגלות קשר בין הנשמות, את תכונת ההשפעה והאהבה. וכשמתגלה התכונה הזו – זה הבורא.

4 comments

  1. לרב, בשם הכלי העולמי, מזל טוב ליום ההולדת

    זהר פקודי/ היכל השביעי קדש קדשים תשנב) היכלא שביעאה וכו': היכל זה, הוא היכל הפנימי מכל ההיכלות. היכל זה הוא סתום, שאין בו צורה ממש, ואין כאן גוף כלל. שהוא בחינת ראש בלבד. כאן סתומה של סוד הסודות, זה הוא סוד, שהוא מקום לכנוס שם בתוך הצנורות של מעלה, של האצילות, כאן, רוח הכולל כל הרוחות, שבכל ההיכלות, רצון הכולל כל הרצונות, להתחבר כל ההיכלות כאחד. רוח החיים מבינה. בהיכל זה, שיהיה הכל תקון אחד. תשנג) היכלא דא אקרי וכו': היכל זה נקרא בית קדש הקדשים, מקום לקבל הנשמה העליונה, שהיא בינה, הנקראת כך, לעורר אצלו עולם הבא, שהוא בינה. תשנד) האי עלמא עולם וכו': עולם הזה, שהוא מלכות, נקראת עולם. עולם פירושו, עליה, שעולה עולם התחתון, שהוא מלכות, לעולם העליון, שהוא בינה, ומסתתרת בה ומתעלמת בה, ומתגלה בסתר, עולם פירושו, שהמלכות עולה עם כל אלו שקרבו אליה,דהיינו ההיכלות, ומסתתרות בתוך הסתר העליון, שהוא בינה, עולם העליון, שנקרא הבינה, פירושו, שהבינה, עולה ומסתתר תוך רצון העליון, תוך מכוסה מכל המכוסים, שלא נודע כלל, ולא נגלה ואין מי שיודע בו. שהוא א"א. 

  2. רב יקר

    קודם כל מזל טוב!!!

     אני חייבת לשאול – מה קורה במדינה הזאת עם הילדים? אני יושבת מול החדשות ובוכה..

    הורים רוצחים את הילדים שלהם!! מה קורה?

     סבא הורג את הנכדה שלו והיום בבוקר אמא הטביעה את הילד שלה בן ה 4

    אני פשוט מזועזעת ולא יודעת איך להתייחס לזוועות האלה

    אנא תגובתך..

  3. לרב היקר והאהוב,

    יום הולדת שמח Smile

  4. לרב האהוב שלנו יום הולדת שמח .

    לחיים בני ברוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest