דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / שאלה: האם יש לנו בחירה חופשית?

שאלה: האם יש לנו בחירה חופשית?

תשובתי: כל אדם שמרגיש צורך בבחירה חופשית יכול להשיגה. ואצל היהודים, כנשאים של שני הקווים, הצורך הזה קיים תמיד, מפני שהם קיבלו אותה מלכתחילה עוד בבבל העתיקה…

גם היום כל אדם שמרגיש נחיצות בבחירה החופשית, יכול להצטרף לשיטתו של אברהם, כפי שבזמנו המצטרפים אליו, יוצאי בבל העתיקה, קיבלו ממנו הדרכה על ההתפתחות הרוחנית הנכונה של האדם. בזמנינו כל אחד יכול להצטרף ללימוד חכמת הקבלה, מפני שהיא מדברת על הנשמות ועל איך לפתח אותן. הכניסה ליהדות היא פשוטה מאוד: מי שרוצה, בבקשה. ללאומיות אין שום משמעות. היהודים לא שופטים את שאר העמים לפי הלאומיות שלהם, מפני שלהם עצמם אין אותה. הקריטריון היחיד הוא התפתחות עצמית בעזרת שיטת העלייה והחיבור של כולם למען אהבה הדדית. ולזה יכולה להצטרף כל האנושות ללא שום הגבלה.

הערה: לפי דבריך, תהליך הגיור הוא מאוד פשוט…

תשובתי: האם היה איזה תהליך של גיור לעמים קדמוניים? כשבא להלל הזקן גֵר ושאל אותו מה זו התורה שלך, היהדות, ענה לו הלל הזקן: "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך". זהו, יותר לא צריך דבר!

שאלה: מהי הבחירה החופשית של היהודים?

תשובתי: הבחירה היא רק כדי להתקשר ולהתחבר ביניהם למרות האגו שלהם, וליצור בתוכם את תכונת ההשפעה והאהבה. כל אלה שעוסקים בזה נקראים יהודים, הם עולים מעל לאגו ומתאחדים כדי להביא לעולם את הכוח החיובי. אם לאדם יש לזה נחיצות, זה סימן שמסתתר אצלו הגֵן הרוחני. ואז הוא שווה לחלוטין לעם היהודי בשאלת הבחירה החופשית.

שאלה: כלומר, הוא יכול להעביר את הגֵן הזה לילדים שלו?

תשובתי: זה לא עובר בירושה, אלא מהווה תוצאה של חינוך. יהודי נקרא, לא אדם שנולד לאימא יהודייה כפי שכולם נוהגים לחשוב, אלא מי שמכין את עצמו למעבר ("עבר") מפרדיגמה אגואיסטית לאלטרואיסטית.

הערה: אבל לרוב העם היהודי הנוכחי אין שמץ של מושג על כך…

תשובתי: יש להם נטייה פנימית שנקראת רשימו, רישום של מידע על זה שהם יכולים לפתח את הגֵן הרוחני, שנמצא בהם מלכתחילה עוד מימי אברהם. כל אדם שמצטרף לעם היהודי בחיפוש אחר אהבת הזולת ומוכן לעסוק בשיטה הזאת, מעביר לצאצאים שלו את אותה הנטייה הרוחנית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 6, 4.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest