דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / רשתות דיג הפרושות בים

רשתות דיג הפרושות בים

מתוך אגרות של הרב קוק:

"גם הירוד באנשים, אם יציעו לפניו שיכול הוא, בכל עת לעשות חסד עם כל העולם כולו, הכולל בתוכו גם כן הוויות עד אין תכלית, יתעורר בשמחה, בגבורה לעשות טוב.

וכל העצלות והרפיון, אינו בא, כי מחוסר האמונה בגודל הטוב שעושים ממש עם כל היקום בעסק התורה, המצוות, העבודה וזחיחות המידות. וזה הציור, בא על ידי ההבנה של האחדות הרוחנית, דהיינו, להשכיל שאור הנשמה של כל יחיד, הוא מקושר עם הנשמה הכללית של כל ההוויה כולה."

כל אדם חייב להגיד שבשבילו נברא העולם. בזה שאדם עושה את העבודה שלו, הוא גורם לשינוי בכל שאר הנשמות. כי כולנו שייכים וכלולים במנגנון אחד, וכאשר אדם מתקן את הקשר שלו עם כל העולם, הוא מחזיר אליו את חלקי הנשמה שלו, ובזה עוזר לאחרים להתחבר.

זה דומה לרשת דיג שדייגים זורקים לים בזמן השבירה. כתוצאה מהשבירה אני נשארתי עם "נקודה שבלב" בלבד, וכל שאר החלקים שלי התפזרו במים ונשארו מחוץ לי. וזה כבר עוּבדה, שאני נולדתי במצב כזה. עכשיו אני צריך להוציא את הרשת הזאת, ללקט ולחבר אליי את החלקים האבודים שלי.

בזה שאני עובד עם הציבור החיצוני, אז מצד אחד, אני מחבר את החלקים שלי בחזרה אליי, ומצד שני, אני נותן לכל אחד ואחד כוח רוחני גם כן להתחיל לעבוד עם הרשת שלו. אני כביכול מדבר עם אנשים זרים, אולם למעשה, זה אני בכל מיני האופנים.

כאשר אני מושך את האנשים לרעיון הזה, יוצא, שאני מקרב את חלקי הנשמה שלי. כל האנושות, זה חלקי הנשמה שלי. אבל חוץ מהחלק של הנשמה שלי, בכל אחד מהם ישנה ישות משלו. ובזה שאני מושך את החלק שלי, אני בזה מוסר לו את הכוח הרוחני שאיתו הוא עובד בחוג שלו, עם העולם שלו.

יוצא, שכאשר אני תופס את הרשת הזאת ומוציא אותה מהמים, אני בזה מעורר את כל חלקי הנשמה שהיו קשורים לרשת הזאת, וכל אחד מהם מוציא את הרשת שלו ומברר את התוכן שלה. כי לכל אחד יש את העולם משלו.

מכאן מובן, שדווקא העבודה עם הקהל הרחב מאפשרת לנו לחבר את חלקי הנשמה שלי. הכמות הופכת לאיכות וכך כל אחד מתקדם ליישום של בניית עשר הספירות של הנשמה שלו.

מתוך ההכנה לשיעור, 30.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כאשר אתה מתקן את כולם, אתה מתקן את עצמך
שישים רבוא נשמות כנשמה אחת
הנשמה הכללית שלי ושלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest