דף הבית / כללי / רשע וצדיק באדם אחד

רשע וצדיק באדם אחד

photo_rav_gh70_211.jpg

שאלתו של עמי: בשיעור הבוקר הסברת, ש"צדיק" מוערך במידת המאמץ שהשקיע. מצד שני, הסברת שצדיק הוא מי שמצדיק את הבורא לפי מידת השגתו הרוחנית וש"להצדיק" אין משמעותו לדבר על כך, אלא לגלות זאת בעצמך ולהעריך את פעולות הבורא בהתאם לכך. עוד אמרת שצדיקות נמדדת לפי השתוות הצורה עם הבורא.
שאלתי היא, מה זה משנה כמה מאמץ השקיע האדם, אם הצדיקות נמדדת לפי התוצאה, היינו לפי מידת הצדקת הבורא?

תשובה: בשביל להשיג את רמת ה"צדיק", כדי לגלות ולהצדיק את פעולותיו של הבורא – כל אחד משקיע כמות מסוימת של מאמצים (כמות סגולית, ביחס לכישוריו וכוחותיו).

שיעור על פי המאמר "וסביביו נשערה מאד" (שמעתי, ס"א)

שיעורים על פי הקדמה לתלמוד עשר הספירות

שאלה: בספר שמעתי, מאמר פ"ו, כתוב: "נמצא, שהצדיקים מקבלים כוח ללכת מחיל לחיל ע"י הרשעים, וזה שהרשעים נעשה אפר תחת רגלי הצדיקים, שהצדיקים הולכים על בחינת שנשארו בבחינת רשעים. אם כן אגלאי מילתא למפרע, שדווקא עבודה זו הוא חשובה, ולא מטעם הכרח, כמו שנדמה להם מקודם, בזמן שהיה להם יצר הרע. עכשיו הם רואים אפילו בלי יצר הרע, כדאי לעבוד בבחינת השפעה ואמונה". – מהם "צדיק" ו"רשע"?

תשובה: "רשע" ו"צדיק", אלו מצבים של העבר והעתיד באדם אחד שמתקדם ברוחניות. חוכמת הקבלה מדברת רק באופן אינדיווידואלי, היא פונה לאישיות, מדברת על העולם הפנימי שבאדם, כי מה שאנו מרגישים תלוי בתכונותינו בלבד (ראה "הקדמה לספר הזוהר", אות לד).
רק כך, בקריאה והבנת כל הספרים הרוחניים שנכתבו על ידי המקובלים, הבנת התורה וחוכמת הקבלה כולה, אתה תבין את מה שהם רוצים למסור לך.

פוסטים קודמים בנושא:

גם רשעים יכולים להיות נביאים

מה זה "חטא" ברוחניות 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest