דף הבית / משבר עולמי / רק יחד נתקן את העולם!

רק יחד נתקן את העולם!

מיכאל לייטמן

אין טעם לתקן משהו בעולם שלנו, זהו עולם של תוצאות, שיורדות מהשורשים העליונים. רק אם נוכל בצורה כלשהי להשפיע על השורשים העליונים, נצליח לשנות את הענפים בגשמיות.

לכן לא ניתן לכל אחד בנפרד להשפיע על השורשים הרוחניים, אלא רק על ידי כך שנתאחד ונתחבר, ובשיתוף בינינו נוכל להשיג את הקשרים עם השורש. כי אנחנו לא קיימים כיחידים. בשורשים כולנו מחוברים יחד למערכת אחת!

לכן, אם אנחנו רוצים לשנות את המציאות שלנו, אנחנו מוכרחים להתאחד ולהתחבר – והרצון הזה שלנו הוא שימשוך עלינו אור, שיתקן הכול, כאן בעולם הזה.

וזה נקרא לתקן את העולם! ואם אנחנו מנסים לתקן רק בחיצוניות: על ידי פעולות חיצוניות, התנהגות, מצוות גשמיות דתיות, אז שם אין מה לתקן! זאת הכול העתקה בלבד בחומריות הדוממת של מה שמתרחש למעלה!

בדומה לכך, שאנחנו מרביצים לדמות של מישהו, שמוקרנת על הקיר על ידי קרן אור, או שמנשקים את הדמות שעל הקיר ומבקשים ממנה סליחה.. כך גם נראים מעשינו הגשמיים, שעל ידיהם אנחנו חושבים לשנות משהו.

על הגשמיות ניתן להשפיע רק על ידי התיקונים הפנימיים שלנו! לכן אנחנו מפיצים את חוכמת הקבלה, ולא קוראים לתקן את האקולוגיה, את המשבר או את הכלכלה.

אבל האדם תמיד מעדיף "לתקן" את החומריות – במיוחד אם הוא יודע, שכולם יראו ויעריכו את הייסורים שלו, או שהוא יכול להתגאות בעצמו, והחברה תומכת בו. ואז הוא מוכן לכל. זה מה שדוחף אותו למעשים האלו של "תיקון".

ואילו העבודה הפנימית היא כל כך קשה, כי אין מעריכים אותה, לא הסובבים אותנו ולא האגואיזם העצמי שלנו. אבל העבודה האמיתית מתבצעת רק בתוך האדם, ואינה תלויה לחלוטין בגופו ובמעשיו הגשמיים!

רשומות קודמות בנושא:
הדרך לבורא, דרך האיחוד
אל תהמר על החיים
הרוחניות – מערכת אינטגראלית
רשומות נוספות בנדורים: משבר עולמי, חכמת הקבלה

2 comments

  1. הסבר בהיר וקולע.

  2. אלעד – (18:59 ,12.09.09)

     

    בארה"ב ישנה תעשייה שלמה מסביב לסיפורי הצלחה בעסקים, בתרבות וכו.. צרכני התעשייה הם אנשים המקדישים את עצמם לקריירה ולהצלחה אישית. אין ספק שהגורם החסר בדיסיפלינות ההצלחה השונות היא ההתחשבות בכיוון האגו לקבל לעצמי או להשפיע. כיצד תלמידי הקבלה יוכלו לבחור לעצמם מודלי הצלחה ראויים לחיקוי ולהערכה אם כלל העולם העסקי והציבורי הוא ממש חור שחור של אגו?

    אלעד, אפשר לצפות בשיעורי בוקר שנאמר,"תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest