דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצונות לטובת הזולת

רצונות לטובת הזולת

"ושחט את בן הבקר לפני יהוה והקריבו בני אהרן הכהנים את הדם וזרקו את הדם על המזבח סביב אשר פתח אהל מועד." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "ויקרא", פרק א', פסוק ה').

דם, זה כוח החיים, החלק הפנימי ביותר של הרצון האגואיסטי. לכן, לפני שאוכלים את הקורבן צריך להקיז ממנו את כל הדם שאיתו אסור להשתמש באוכל בשום צורה (עד כמה שזה נראה מוזר, דווקא בזה מאשימים אותנו).

ארבע הפינות של המזבח, זה ארבע בחינות אגואיסטיות: שורש, א', ב', ג', התואמות לארבע בחינות של טבע האדם, שהן דומם, צומח, חי ומדבר. לכן הרצון האגואיסטי הפנימי ביותר שאותו מסמל הדם צריך להיות מסוּלק מהן.

זריקת הדם על המזבח מסביב לארבע פינות מסמלת, שהאדם הוציא את כל הרצונות שלו ופיזר אותם מבחוץ. בזה הוא מאשר שאותו החלק שהופרש מתוך הרצון האגואיסטי שלו המהווה מזבח, הוא באמת אלטרואיסטי ומכוון לדאגה ואהבת הזולת.

בעולם הרוחני "האור המקיף" עובד נגד ה"כלים" (רצונות) החיצוניים שאותם אנחנו לא מסוגלים לתקן. לכן רק התכונות הפנימיות נקראות "מזבח".

מדובר על תיקון הרצון שאותו אפשר לרתום לעבודה אלטרואיסטית. לא מדובר על שום דבר אחר בתורה, כי בתיקון שלנו אין שום דבר חוץ מהעברה הדרגתית של האגו לטובת הזולת, לטובת הבורא.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 13.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
והיה המזבח קדש קדשים
מְשלים של מושגים רוחניים
מזבח מהרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest