דף הבית / כלכלה / כסף / רצוי במקום מצוי

רצוי במקום מצוי

דעתו של דומיניק שטראוס-קאהן, לשעבר נשיא קרן המטבע הבינלאומית: "כבר שש או שבע שנים שכלכלת אירופה לא צמחה. אירופה צריכה לקבל החלטות קשות כדי למשוך השקעות זרות ולהשיב את ביטחונם של המשקיעים.

משבר החובות באיחוד האירופי, ככל הנראה, מהווה משבר בצמיחה הכלכלית, משבר במבנה הבנקאות ומשבר ביכולת התחרותית המדינית. יש לעבוד עוד זמן רב כדי להשיב את הצמיחה הכלכלית באירופה ולהסיר את בעיות החוב.

כיום סין מהווה את הגורם הכלכלי הגדול ביותר. אסור לה להתנתק מהכלכלה העולמית. כנראה שזה משרת את האינטרסים של סין לעזור לאירופה לפתור את בעיית החובות, ועזרה כזאת יכולה להיות מוגשת בכמה צורות. ייתכן שמדינות אירופה לא היו רוצות במיוחד שסין תעזור להן, אבל העולם הוא גלובלי. אין עכשיו אף גורם בעולם שיכול להסתדר ללא עזרה מבחוץ. סין יכולה, דרך קרן המטבע הבינלאומית, במישרין או בעקיפין, לעזור לאירופה לצאת ממשבר החובות".

התייחסותי: סין לא תעזור לאיחוד האירופי, וגם העזרה לא הייתה עוזרת. כל סוג של עזרה פשוט הולך לאיבוד, כמו בתהום, מפני שהמשבר הוא לא בכלכלה, לא בבנקים או ביכולת התחרותית של המדינות, אלא הוא הדגמה של חוסר קשר נכון בין בני האדם. והוא לא יחלוף עד שלא תיווצר ערבות הדדית בין בני האדם, בין העמים ומדינות האיחוד האירופי.

ידיעות קודמות בנושא:
לאירופה אין טעם לחכות לעזרתן של מדינות ה-BRIC
מציפים בכסף את המשבר האירופאי
שטראוס-קאהן נתן לאירו רק שבוע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest