דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / רזי הקבלה: הרב ד"ר מיכאל לייטמן משיב לשאלות

רזי הקבלה: הרב ד"ר מיכאל לייטמן משיב לשאלות

ל"ג בעומר, מהי המשמעות של הדלקת המדורות בל"ג בעומר, על פי הקבלה?

הרב: המדורה היא סמל האור אשר יורד לעולמנו החשוך כדי לתקן את הבריאה. בכוחו של האור הזה ליצור בינינו חיבור ואהבה.

מתי ואיך זה יקרה?

הרב: כשעם ישראל יבין שבידו היכולת לשנות את חייו בכל התחומים – מחיים בחשכת השנאה והבערות הרגשית, לחיים בתחושה הדדית של חיבור ואהבה. כדי שהאור הזה יתגלה, עליהם להיות מחוברים זה לזה בקשר הדדי. כך ייפתרו הבעיות של העולם כולו, השרוי בחשיכה רגשית.

האם העם היהודי נוצר כדי להביא אור לעולם?

הרב: כן, אנחנו נועדנו להיות אור לגויים, דהיינו, עלינו להביא טוב לעולם. האנשים ברחבי העולם סבורים כי תפקיד היהודים להאיר את העולם, ומאחר שהם אינם מבצעים את תפקידם, שוררים בו חשיכה ורוע. לצערי, הדבר נכון. תפקידנו להביא אור לעולם, ואז תיפסק האנטישמיות.

האם אין זו יהירות מצדנו לחשוב כך?

הרב: אנחנו לומדים זאת מהאנטישמים עצמם. הם חשים באופן טבעי את החוזק הטמון בנו, את סוד קיומנו, שלצערי, טרם הפנמנו. הם יודעים שאנחנו הסיבה לכל הרע שבעולם, ושעלינו להביא את האור העליון לעולם הזה.

מדוע, על פי הקבלה, נפטר רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר?

הרב: רבי שמעון בר יוחאי, מחבר ספר הזוהר, סיים את תפקידו בעולם הזה בל"ג בעומר, שהוא יום של אור שהופיע על עם ישראל. הקבלה מלמדת שבני ישראל יצאו ממצרים, דהיינו, יצאו מהאגו המשעבד. אנו חוגגים על כן את תחילת התיקון הרוחני מפסח ועד ל"ג בעומר, המכיל 33 תיקונים אשר יוצרים חיבור בינינו. רבי שמעון, שגרם לזה, סיים באותו היום את תפקידו להביא אור לעולמנו, והסתלק מן העולם כצדיק שעלה לדרגה עליונה יותר.

המאמר מבוסס על ריאיון של העיתונאית יהודית יחזקאלי עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, השיחה המלאה משודרת בערוץ 66 או באתר "קבלה לעם" – www.kab.co.il.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest