דף הבית / משבר עולמי / רוצה ללמוד איך להיות מתוקן

רוצה ללמוד איך להיות מתוקן

laitman_2009-02-03_3_70.jpg

שאלה: אני לא מבין, במי עוד אני צריך להתחשב? אני מרגיש שאני מתחשב בכולם, אני נוהג יפה בהורים שלי, בשכנים…

תשובתי: אני רואה סביבי הרבה אנשים כאלה, אבל זה לא מספיק! אם אני לא הולך לשדוד ולרצוח את השכנים שלי, לגנוב ולאנוס, אלא שומר על גינה מטופחת, אין זה מעיד שאני לא עושה זאת רק בגלל האגואיזם שלי. כי אני יודע שאם נתייחס כך זה לזה, אז לכל אחד יהיה נעים וטוב לחיות.

אבל היום הטבע דורש מאיתנו יותר, הוא רוצה שנדאג באמת אחד לשני. וזה כבר משהו אחר לגמרי. אני צריך לדאוג לאחרים, כאילו שאני דואג לילדים שלי, ושלא יהיה שום הבדל בדאגה אליהם.

וזה כבר נגד הטבע האגואיסטי שלי. אבל מה לעשות! מתגלה חוק חדש של הטבע, והוא מחייב אותנו לזה. תאר לעצמך שנשלחת למדינה שבה פועל חוק כזה; וכל פעולה שלך שלא לפי חוק זה, גוררת מיד עונש – מכות, קנסות, עבודות כפיה וכו'. כיצד לנהוג במקרה זה?

אין לך ברירה, אתה חייב למצוא, מי שילמד אותך את החוק הזה, יסביר לך, ייתן לך דוגמאות, רצון לבצע, כוחות. אתה מחפש מישהו שישפיע עליך, כדי שיהיה לך יותר קל להשתנות. אתה חושב: "אם כל הסובבים ידברו על זה, אולי אני אסכים לקיים חוק זה? אם יתנו לי דוגמה, אולי אני אתחיל גם להתנהג כמוהם, אפילו שאיני רוצה בכך".

האדם מסכים כי אין לו ברירה אחרת. הוא נקלע לכזה מצב, שאפילו למות איננו מסוגל. החוק החדש שמתגלה לנו היום נפל עלינו מלמעלה כרעם ביום בהיר, ואנחנו מחויבים לקבל אותו.

ידיעות קודמות בנושא:
כוכב של נידונים לאהבה
לא כדאי לצחוק על החוק
אחת מן השתיים: אהבה או מוות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest