דף הבית / כלכלה / רוסיה הפסידה, אבל יכולה להרוויח

רוסיה הפסידה, אבל יכולה להרוויח

דעה: הרמן גְרֵף, מנהל בנק "סברבנק" ולשעבר שר הכלכלה והמסחר ברוסיה, טוען כי תקופת הפחמימנים הסתיימה. כמו שתקופת האבן לא הסתיימה מפני שנגמרו האבנים, באופן זהה הסתיימה תקופת הנפט. הפסדנו בתחרות, צריך לשנות את כל המערכות המדיניות.

המדינה תשחק תפקיד מפתח עוד יותר גדול וכל המוסדות המדיניים יצטרכו להשתנות. לחינוך יהיה תפקיד מפתח בכל התהליך, כל המודל של החינוך וההשכלה צריך להשתנות. יש להסיק מסקנות ולעשות תחזיות רציניות ברמה החברתית, היכן נימצֵא בעוד 10 שנים, ולהבין שאנחנו נפגר בצורה רצינית מאוד אם לא נשנה את התפיסה החברתית שלנו כלפי מה שקורה בעולם.

אני חושב שברוסיה קיים פוטנציאל מיוחד, מפני שיש שם אנשים שלא קיימים באמריקה, בסין ובשום מקום אחר בעולם. אפשר להצית אותם על ידי רעיון, אפשר להסביר להם את הרעיון והם יבינו ויקבלו אותו. כבר לפני יותר מ-10 שנים אמרתי לאנשים משפיעים ברוסיה על הצורך לחנך מחדש את האוכלוסייה (לא השכלה, כפי שאומר גרף), כיצד זה צריך להפוך להיות אסטרטגיה של המדינה. אבל בזמנו מחירי הנפט לא אפשרו לשמוע את הרעיון שלי.

היום כבר מובן לנו, שבהתאם לחוקי הטבע, העולם נע בנחישות לצורה של איחוד מלא, לתלוּת אינטגרלית מלאה. אותן המדינות שיהיו תואמות למגמה הזאת, ירוויחו ויָראו דוגמה לכולם. בהידמוּת לעולם האינטגרלי, החברה תוכל לגלות כוחות טבע עצומים, לספק לעצמה הכול, להעניק ביטחון ולהוביל את כל העולם לעתיד, דבר שהרוסים כל כך רוצים להראות לכל העולם. מנקודת המבט שלי, רוסיה ניצבת עכשיו בפני בחירה (למרות שבעצם אין לה את הבחירה), האם לקבל את תוכנית הטבע כתוכנית ההתפתחות שלה, או להמציא שוב בעצמם תוכניות שלעולם אינן מתגשמות. הייתי רוצה לעזור.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest