דף הבית / כנסים / רגע האמת

רגע האמת

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 1

שאלה: מדוע חכמת הקבלה הייתה נסתרת במשך אלפי שנים?

תשובתי: חכמת הקבלה הייתה נסתרת במשך אלפי שנים, מאחר ואנחנו היינו צריכים להתפתח באגו שלנו עד לגבולו המקסימלי בעולם הזה. עכשיו הגענו לכזה מצב, שבו כל אחד מאיתנו, בהיותו אגואיסט גמור, עבר דרך ההשתוקקויות הגשמיות לאוכל, למין, למשפחה, לכסף, לכבוד, לשליטה ולמושכלות, ועכשיו אנחנו מרגישים ששום תענוגים גשמיים אינם ממלאים אותנו יותר.

זו הבעיה של ההתפתחות האגואיסטית: כמה שלא נתקדם באגואיזם שלנו, אנחנו בכל מקרה נרגיש לא מלאים. הרי באגו שלי אינני מסוגל להתמלא, מפני שהתענוג, שבו אני מנסה למלא את הרצון שלי, מייד מכבה אותו מכוח הניגודיות שלהם זה לזה, כמו בזמן קצר חשמלי.

הרצון הוא חוסר המילוי, ה"מינוס", והתענוג הוא המילוי, ה"פלוס". כשהם באים במגע, הם מנטרלים זה את זה. לכן אנחנו מרגישים, שברגע שאנחנו משיגים תענוג כלשהו מאוכל, מין, ושאר התענוגים הגשמיים, באותו הרגע הוא מתחיל מייד לדעוך.

אך בכל מקרה היינו חייבים לממש את כל התענוגים האלה מאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, שליטה ומושכלות, ועכשיו הגענו למצב, שבו אנחנו מוכרחים לעלות מהדרגה האגואיסטית הזאת למדרגה של חיבור בינינו.

כלומר כל אדם, במידה זו או אחרת, מוכן להודות שהחיים האלה אינם גורמים לו תענוגים, ובסופו של דבר הוא מרגיש ריקנות, "מינוס". ואז אנחנו מגיעים לשלב הבא. מתגלה לנו שכל תא של הגוף הכללי יכול להתקיים רק בחיבור עם האחרים. לכן חכמת הקבלה הייתה נסתרת עד שהופיעה הנחיצות באיחוד.

היום, בכל תחומי החיים שלנו, אנחנו מגלים שכולנו מחוברים יחד, ואין לנו לאן לברוח מהתלות הכוללת הזאת. אף פעם בהיסטוריה בני האדם לא הרגישו שהם כל כך תלויים זה בזה. לכן חכמת הקבלה החלה להתגלות דווקא עכשיו, כדי לתת לנו את שיטת החיבור הנכון.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האגואיזם הגיע לקצה
תקופת המעבר של האנושות
למה היה קיים איסור על לימוד חכמת הקבלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest