רגיעה: ממה ולמה?

laitman_2010-03-12_9587-70.jpg

בני אדם דואגים היום יותר ויותר לקיומם. למעשה, ניתן לספק לכל אדם בעולם את כל הדרוש לו לקיומו, אמנם אין בכוחנו לעשות זאת. אפילו העשירים ביותר ובעלי השליטה אינם מרגישים ביטחון ומילוי מוחלטים, אשר אותו יכולה לתת האהבה לכולם, הערבות. זה אפשרי רק בתנאי, שאנחנו נדאג זה לזה.

האנושות הניחה, שהשפע הגשמי ימלא את בני האדם, אך החלום האמריקאי של החברה צרכנית, הרס את עצמו. אנחנו השׂגנו נחיצות לשנות את היחס לחיים. הרגשת הטוב והעונג, הרוגע, לחלוטין אינם תלויים בזה, לא משנה כמה יש ברשותי, אין בכוחנו להרגיע את עצמנו בשום מילוי. הרוגע האמיתי אפשרי רק כאשר, בינינו יזרום אור. ולשם כך אנחנו חייבים לפתוח לו את הדרך, בדאגה הדדית זה לזה. כשאני אחשוב על אחרים, אני אפתח את המערכת, שהודות לכך בהכרח תמלא את כולם ואותי.

הרגיעה הזאת חיונית לנו לשֵם יישָום הערבות, כדי להפנות את הדאגה שלנו למילוי הבורא. תחילה אנחנו מניחים, שכתוצאה מהמאמצים שהושקעו פשוט יהיה לנו טוב. ורק כאשר כולם באמת יתחילו לחשוב על כולם, ויבטלו את האגואיזם של כל אחד, אז הכוונה שלנו תשתנה לאלטרואיסטית. כך מ"לא לשמה" אנחנו באים ל"לשמה", במידה שבינינו מיושׂמת הערבות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 08.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להפסיק לחשוב על עצמי?
כשכולם חושבים על כולם
כולנו ערבים זה לזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest