דף הבית / המשבר ופתרונו / קשר הדדי משמש כמו נשק

קשר הדדי משמש כמו נשק

דעה: בשנת 1914 קרסה הגלובליזציה בשל העובדה שהמדינות החזקות בעולם הסתבכו במלחמת העולם הראשונה. היום, רמת התלות ההדדית בין המדינות היא גבוהה הרבה יותר, כמעט כל האנושות מחוברת ברשת אחת גדולה. יחד עם זאת, הקשרים ההולכים ומתהדקים בין המדינות לא חיסלו את המתח ביניהן ומה שאיחד וליכד את העולם, משמש עתה כנשק. מה שאיחד אותנו, היום מפריד בינינו.

המדינות מנסות לנצל את מערכת היחסים הבינלאומיים כנשק. לגרום למתחרים להיות תלויים בהן יותר מאשר הן תלויות בהם, ואחר כך לנצל את התלות לצורך מניפולציה. משטר הסחר העולמי, שהיה פעם מכשיר לאינטגרציה, עורער על ידי סנקציות כלכליות ופיננסיות. כל חלקי מערכת היחסים הבינלאומיים הבשילו לצורך הפרת השלמות והאחדות. עימותים וסכסוכים פוליטיים מתבצעים דרך מערכת הניהול של הכלכלה הגלובלית. האינטרנט נסוג בהדרגה מהמגרש העולמי הציבורי ומהווה מכשיר למדיניות לאומית.

תגובתי: כל מה שנעשה על ידי האדם בעולמנו, נעשה על ידי האגו שלו, ולכן שום תוצאות חיוביות לא יכולות לנבוע מכך. הכרת הנזק, כלומר הכרת הרע בכל פעולה שלנו, מתחלפת בפעולה אחרת שגם מתגלה כרע הבא וכן הלאה, עד שנתאכזב מהפעולות שלנו ומתוך ייאוש, נשמע את מה שמציעה לנו חכמת הקבלה, תחילה עלינו לשנות את עצמנו, ואחר כך לעשות משהו.

One comment

  1. יהורם זאנו

    שלום רב,
    הרב ד"ר מיכאל לייטמן.

    אני מבקש לשתף אותך ברעיון שמתאים 'ככפפה ליד' לדבריך החכמים בכל הקשור לחינוך מחדש, כלכלה חדשה, עולם חדש. הרעיון כתוב באתר ובספר שכתבתי .
    בפרק-1 הספר מפרט את גישת 'נבחרת השולחן העגול' – שיטה\דרך להתנהלות מדינית-כללית טובה ונכונה אלפי מונים ביחס לקיימת.
    בחלקו השני , שיטה\דרך מחשבה לצד "נקודת האיזון" הקיימת במרכז מצחו של כל אחד ואחת מאיתנו,
    נקודה אחת + ארבע 'הסכמות ראשיות' – שעושות את כל ההבדל בין מוח רועש וגועש ובעיקר לא מאוזן, לבין מוח שקט ומאוזן הרבה יותר. ומכאן, להצלחה או לכישלון .

    *** דרך "נקודת הקסם" הזו ניתן להגיע מהר יותר לדרכה של "הקבלה" , לדרכו של האל.

    אשמח לפרט ולשלוח את כתובת האתר.

    בכבוד רב,
    יהורם זאנו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest