דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קשרים וחוטים של רשת אינטגרלית

קשרים וחוטים של רשת אינטגרלית

שאלה: אילו מאמצים צריך להשקיע כדי להגיע לפעולה רוחנית?

תשובתי: צריך להשקיע מאמצים רק לחיבור, זה הדבר היחיד שחסר לנו. אנחנו מהווים תוצאה מהשבירה, אנחנו הרסיסים שלה, ולכן כל הפעולות שלנו מכוונות רק לחיבור בינינו.

באף אחד מאיתנו אין מה לתקן! זוהי טעות מרה שבה כולנו נמצאים, "אוכלים" ומאשימים את עצמנו. זוהי "קליפה" שמוצצת את כל הכוחות מהאדם. אין לי מה לתקן בתוכי, צריך לתקן רק את הקשר בינינו.

זו היא טעות גורלית וקשה, שאם היינו נמנעים ממנה, אז היינו משיגים מהר מאוד את התיקון. כל הבעיה היא, שאנחנו לא שמים לב לאותו המקום שבו באמת אנחנו חייבים לתקן את הכלי כדי להגיע לשכינה.

צריכים לתקן את הקשר שלנו בלבד. לא צריך להסתכל על עצמי ועל האחרים: אני יכול להיות טוב, יכול להיות רע, עם תכונות זוועתיות, אבל זה בכלל לא שייך לתיקון. לתיקון שייכים רק הקשרים בינינו.

זה כמו רשת בכדורעף שבה העיקר זה החוטים ולא הקשרים. כל הקשרים, זה אנשים אגואיסטיים ואינדיבידואליים. הם התגלו בעולם שלנו עד לימינו ממש ושלטו בכוח. אבל היום הם כבר לא יכולים לשלוט, כי כל הכוח שלנו עבר לחוטים. החלה גישה אחרת לגמרי.

לכן לאדם אין מה לתקן בתוך עצמו, אלא רק את היחס שלו לקבוצה. רק שם מתממשת הבחירה החופשית שלו והערבות. להעביר את הדגש מתיקון אישי לתיקון כללי, זה נקרא לעבור מאתיקה, ממוסר, לחכמת החיבור, לחכמת הקבלה.

חשוב מאוד להבין ולקלוט את הגישה הזאת, כי אנחנו עדיין פועלים בצורה אינדיבידואליסטית ומסתכלים רק על עצמנו. אבל אין לזה שום קשר לא לגילוי הרע ולא לתיקון הרע. ולכן נאמר, ש"דעת תורה הפוכה לדעת בעלי בתים", כלומר אפילו כאלה "בעלי בתים", שרוצים לתקן את עצמם.

בזה נקבעת הגישה שלנו לכל דבר שבחיים: לחינוך, לתרבות, לפוליטיקה, זה שוני גמור ממה שמקובל אצל כולם. יוצאת גישה הפוכה ממש, כי אנחנו לא מייחסים שום חשיבות למה שכולם שמים לב אליו. מה הטעם לעסוק בזה, אם זה לא עוזר?

לכן כל העולם נמצא עכשיו במשבר, מפני ששמים לב על האדם, במקום לשים לב ולתקן את הקשר בין בני האדם. לכן כל השליטים מאבדים את הכוח שלהם ואת היכולת לשלוט במשהו במידה שהעולם נהיה יותר ויותר מקושר.

מתוך ההכנה לשיעור, 27.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מצויד בכוונה
מדוע התקופה שלנו כה מיוחדת?
לתקן עולם שבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest