קשורים ברשת אחת

שאלה: כיצד אתה רואה את "תלמוד עשר הספירות"? לי זה נראה כעיסוק מופשט לחלוטין. כיצד יכלו לכתוב את זה?

תשובתי: אתה צודק. כשפתחתי בפעם הראשונה את הספר וראיתי שהוא מתאר יחסים הדדיים כלשהם, ולא ברור בין מי למי, בכלל לא הבנתי מהי החכמה הזאת, האמונה הזאת, הדת הזאת וכן הלאה… זה היה פשוט מאוד מוזר, כמו לקרוא על משהו לא מוכר לחלוטין, כמו למצוא יומן שמספר על אנשים זרים לגמרי.

לאחר מכן, כשבמשך תקופה ארוכה קראתי אותו ולמדתי אותו בעל פה וניסיתי למצוא את ההיגיון, בזכות הקשר עם המורה והפעולות בהפצה התחלתי להבין שעל ידי הלימוד הזה של הקשרים הבלתי מוכרים לי בין אובייקטים בלתי מוכרים לי, אני מזמין על עצמי את ההשפעה שלהם. דרך אגב, זאת תופעה רגילה בעולם שלנו, כשאנחנו מתחילים לעסוק במשהו שלחלוטין אינו מוכר לנו והעיסוק בו מביא איתו את ההשגה, את הרגשת התופעה עצמה – והיא מתחילה להתבהר לנו.

לאחר מספר שנות לימוד, אותה התופעה התחילה לקרות גם לי: התחלתי להרגיש בצורה ברורה יותר שאני קיים באיזושהי רשת קשר בין בני אדם. ודאי שלא בין הגופים, אלא בין המהויות שלהם, בין הרצונות והמחשבות שלהם. וברשת הזאת היו נמצאים כולם ללא יוצא מן הכלל – כל מי שהיה בעולם שלנו, כל מי שקיים בו היום וכל אלה שעדיין לא נולדו – בצורה שווה, ללא תלות בגופיהם הארציים.

כל מה שלמדתי בחכמת הקבלה התחיל להתברר לי כהסבר לתמונת הקשרים הללו, מהטובים ביותר עד השבורים ביותר, הסבר התנאים שבהם הקשרים הללו משתפרים, במה תלויה איכות הקשרים, ההגבלה על המעשים שלנו, ועוד. התפיסה הזאת הייתה תיאורטית מאוד, בצורה של רשת קשר בין ה"אני" של כל אחד. דרך אגב, על הרשת הזאת, השזורה מכוחות ההנהגה, שעליה נחים העולמות והעולם שלנו, כתבתי עוד בספר הקבלה הראשון שלי, בשנת 1983.

ככל שאתם נותנים יגיעה גדולה יותר כדי שתתגלה בכם תמונת קשרים כזאת בין ה"אני" של כל אחד ל"אני" של כל האחרים – בכך אתם מזמינים על עצמכם השפעה חזקה יותר של הרשת הזאת (האור המקיף, הכוח המחזיר למוטב, אור התורה) והרשת הזאת, מערכת הקשרים ההדדיים של כל הבריאה, מתבהרת לכם יותר ויותר, והעולם שלנו מחוויר על רקע רשת הכוחות העליונה הזאת, שמתגלה בצורה ברורה יותר ויותר וקובעת את הכול.

לאחר מכן כבר רואים בבירור אילו מאמצים (רצונות) שלך מזמינים תגובות כאלה או אחרות ברשת ומתחילה תנועה הכרתית (פעולות הכרתיות) בהתכללות נכונה (פעולה באמצעות השפעה) ברשת.

מתוך השגת הרשת הזאת (העולם הרוחני, הקשרים האלה) מתחילים כבר להשיג את כל ההתפתחות של העולם שלנו – לקראת ההתקרבות לגילוי העצמי (גילוי ה"אני") ברשת הזאת (לגילוי הבורא). מגיעה ההבנה של סיבות המשבר ופיתרונו, לשם זירוז ההתכללות שלנו ברשת – בעולם העליון, בתכונות ההשפעה והאהבה ששולטות שם.

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר מהפסיכולוגיה המטריאליסטית לפסיכולוגיה הרוחנית
משבר הוא לידה של דבר חדש
אתם תראו ולא אף אחד אחר…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest