דף הבית / אקטואליה / קריסתה של ועידת האקלים

קריסתה של ועידת האקלים

הערה: השבוע הסתיימה בפריז ועידת האקלים של האו"ם. באן קי-מון, מזכ"ל האו"ם, אמר שהוועידה היא ניצחון לתושבי כדור הארץ. הוא הדגיש שהמדינות הסכימו לשמור על עלייה גלובלית של הטמפרטורה בפחות מ-2 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת הוא אמר: "ההסכם צריך לעבור בדיקה חשובה מאוד, הביצוע! והעבודה הזאת תתחיל ממחר". וכל העולם ראה כיצד משתתפי הוועידה עמדו מחובקים, במצב רוח מרומם.

תשובתי: זה מזכיר לי פרידה ממת, מעל הקבר שלו. המילים שלהם נשמעות לגמרי לא אופטימיות, אני מדבר בצורה רצינית לחלוטין, מפני שכבר חצינו את הקו האדום, ולכולם ברור שאין דרך חזרה. כל הביטויים היפים שלהם לא אומרים כלום, במיוחד שהם לא יבוצעו. האנושות אף פעם לא למדה מהשגיאות הקודמות שלה. לכן הנאום האופטימי של מזכ"ל האו"ם, יישאר להיות תלוי באוויר.

שאלה: אתה לא אופטימי?

תשובתי: אין לי יסודות לאופטימיות. אני ריאליסט, אני מסתכל על הדברים בצורה ריאלית. בהתאם לכל החישובים, אם נמשיך בצורת הקיום שלנו בה אנחנו מתקיימים כאן ועכשיו, ולא נשנה את עצמנו בשורשנו, מאגואיסטים לאלטרואיסטים, אנחנו נידונים לסוף מהיר, חד ולא נעים. במשך כל ההיסטוריה של האבולוציה, לא היה דבר כזה שהאנושות למדה משהו ממה שקורה לה מרע לטוב, אלא רק מרע לרע יותר גדול. וזה לא פסימיות אלא מציאות. ביסודו של העולם שלנו, באופן ריאלי, נמצא האגו. ואם אנחנו לא נשנה אותו, הוא ימשיך לקבור אותנו.

הערה: לאדם הפשוט קשה להבין שצריך להפוך מאגואיסט לאלטרואיסט.

תשובתי: אבל מזה שהוא מבין או לא מבין, המציאות לא משתנה. אנחנו נמצאים במסגרות של חוקי הטבע, ואם אנחנו לא משנים אותן על ידי התיקון הפנימי שלנו, משנאה אגואיסטית ליחסים טובים, אהבה והתכללות הדדית זה בזה, אז הכול ממשיך להסתובב כרגיל. ואז אנחנו הולכים רק לקראת מותה של הציביליזציה. והעתיד הזה לא רחוק. אני חושב שב-30-20 השנים הקרובות נהיה עדים להשמדה, לא רק בתחום האקולוגי אלא גם בתחום ההשמדה העצמית. המוצא היחיד הוא בשינוי טבע האדם, שהוא היסוד של כל הבעיות. כל אחד חי לא רק בשביל עצמו, אלא בעיקר כדי להזיק לאחרים.

כל עוד לא היינו כל כך קשורים זה עם זה, כל עוד לא היינו ציביליזציה אינטגרלית ומקושרת ככפר קטן, אז הכול היה פחות או יותר בסדר. אבל הגענו למצב בו ננעלנו במערכת אחת ויחידה, והיא חייבת להיות הדדית, אלטרואיסטית, אחרת היא מהר מאוד תבלע את עצמה, כמו גידול סרטני שטורף את עצמו במהירות עצומה. אם נדרשו לנו לדוגמה, מאה אלף שנה כדי להתפתח עד לזמננו, אז מספיקה רק המאה הזאת או מאה וחצי, כדי להשמיד הכול. והסיבה היא רק אחת, האגו האנושי. בגלל שהוא מפורד, הוא באופן מקומי פוגע בגוף הציביליזציה האנושית, והמחלה התגלתה פעם פה ופעם שם. אבל כשכל זה התחבר יחד, אז גם האגו התחבר, הפך לגלובלי, אינטגרלי, מקושר, שפשוט טורף הכול.

שאלה: אבל בכל זאת, זה שמשתתפי ועידת האקלים הגיעו יחד לאיזו החלטה, לא אומר לך שום דבר?

תשובתי: בוודאי שלא, מובן ששום דבר לא השתנה, הם כבר התאספו לא אחת. האם אגואיסטים יכולים להחליט על משהו? החלטה נכונה יכולה להתקבל, רק אם אנחנו, הקיימים בטבע כמערכת אינטגרלית אחת, נפסיק לבלוע הדדית זה את זה, ונתחיל באופן הדדי לרפא זה את זה ולהשלים הדדית. רק אז נוכל לקוות לאיזשהו עתיד, לכן הפתרון בידיים שלנו. אני מאוד שמח שיצאנו לישורת האחרונה. ודאי שהעולם יזדקק לגילוי של חכמת הקבלה במלוא עוצמתה, כדי שהאנושות תראה שיש הצלה. מפני שאחרת האנושות תהיה בעלטה. לא נוכל לעשות כלום עם האגו שלנו, יש לנו רק שיטה אחת, חכמת הקבלה, שמסבירה איך להתגבר על האגו, איך לשנותו לתכונה ההפוכה לו, לקשר אהבה, איחוד, אחדות. ואם האנושות תדחה את חכמת הקבלה, אז היא תמשיך להתדרדר למטה. אין מה לעשות!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest