דף הבית / קבלה ומדע / קפיצה ממצב למצב

קפיצה ממצב למצב

שאלה: האם המעבר הרוחני, או מעבר ה"מחסום" הוא כמו מעבר קוונטי, בקפיצה למקום מסוים, ואין מצבי ביניים בין המצבים, כמו אטום שיש לו רמות מוגדרות?

תשובתי: יש מצבים קוונטים, מצבים דיסקרטיים, מצבים שכולם עובדים לפי אימפולסים, לפי קפיצה, כי יש לנו הצטברות בכל מצב ומצב עד שיש התאספות מספקת של פעולות פרטיות, שגם הן כולן מוגדרות כמצבים בדידים, אבל המצבים האלה מתאספים לכוח מספיק כדי לעשות קפיצה ראשית. זה כמו במונה, מסתובב ומסתובב ואז קופץ המספר, מסתובב ושוב קופץ מספר, וכך קופצים המספרים. אבל בכל גלגל הכי קטן, גם שם יש קוונטים של יגיעה, מסך והאור. זה בכל זאת הולך לפי בחינות מוגדרות, שורש, א', ב', ג', ד'.

אין בטבע בכלל משהו שהוא ללא מדידה, ללא מידה, כמו שאתה מסתכל על תמונה ונראה לך שהיא תמונה אחידה, צבעי פסטל, או משהו אחר. כשאתה רוצה לנתח אותה, אתה רואה שיש שם המון פיקסלים למיניהם והכול משתלב זה עם זה, מפני שסך הכול מידות האנרגיה הן מידות, הן אלקטרונים, זה לא יכול להיות פחות או יותר.

גם האלקטרון שבתוך האטום קופץ ממסלול למסלול על ידי הקוונטים של האור שנכנסים ויוצאים, אז אין כאן משהו ש"נמרח". אלא רק אם אתה מסתכל מרחוק, אז בשבילך זו תמונה אנלוגית כזאת, כללית. אבל בעצם, לא. זה נובע מתוך כך שיש התקשרות בכל דבר של אור וכלי, וההתקשרות הזאת בין האורות לכלים היא תמיד לפי ד' בחינות דאור ישר. זה י-ה-ו-ה, זה קוצו של י', תמיד קפיצה ממצב למצב, ממצב למצב.

מתוך התכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 28, 2.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest