"קנה לך חבר"

שאלה: בחכמת הקבלה פועלים העקרונות: "עשה לך רב" (כלומר, תמצא מורה), "קנה לך חבר" ו"הווי דן את כל העולם לכף זכות". מה המשמעות של עקרונות אלה וכיצד הם מקושרים הדדית?

תשובתי: המושג "רב", כלומר "גדול", זהה למושג בורא. לאחר שאתה מקבל את הבורא כ"כוכב" מנחה שלך, שאליו אתה רוצה להיות מכוון באופן קבוע, עליך לבחור לעצמך קבוצה כ"בת לוויה" לדרך, זה נקרא "קנה לך חבר". עם זאת, עליך להשקיע מאמצים רבים, כדי שהחברים באמת ייהפכו לבני לוויה שלך לדרך.

אחר כך אתה מתחיל, יחד עם הבורא והחברים, לעבוד על השגת המערכת, בכך שאתה דן את כל העולם לכף זכות, כלומר מצדיק כל אדם.

שאלה: מי הוא חבר שמוכר את עצמו ושאפשר לקנותו?

תשובתי: בחיים הכול נמכר ונקנה. וגם כאן זה אותו הדבר, רק לא באותה צורה כמו בעולם שלנו. למשל, כדי שתהפוך להיות חבר שלי, אני חייב לתת יגיעה, להראות עד כמה אתה חשוב לי, כיצד אני מוכן להקריב את עצמי, כדי שתהיה יחד איתי, עד כמה אני מוכן לקרב אותך אליי על ידי כל מיני מתנות. אנחנו עובדים עם האגו, והאגו לא מבין שפה אחרת. אל תנסה להיות פילוסוף שמנותק מכל הארציות.

לכן הכול "נקנה ונמכר" במאמצים שלנו. עלינולהראות זה לזה, שאנחנו מוכנים לכל, כדי להפוך להיות חברים קרובים, שהמטרה העליונה יכולה להיות מושגת רק ביחד, בינינו. זה נקרא "לקנות".

שאלה: ואם אני לא אצליח לקנות חבר?

תשובתי: זו בעיה שלך. אבל אם לא "תקנה" אותו, אתה לא יכול להתקדם איתו, לא ייווצר ולא יופיע ביניכם הקשר הדרוש. רק באיחוד ביניכם אתה יכול לגלות את הבורא. הבורא אינו מתגלה באדם, הוא מתגלה בקשר בין בני האדם! מה שקודם לכן היה ה"אגו", עכשיו הופך להיות כמו סנדוויץ', למטה נמצאת שנאה, למעלה נמצאת אהבה, ובאמצע בקשר הזה מתגלה הבורא. לכן האדם לא צריך לתקן שום דבר בתוכו, פרט ליחס שלו לאחרים.

שאלה: זה אומר, שתחילה עליי לעשות כך שהבורא (תכונת השפעה) יהיה חשוב לי יותר מהכול. אחר כך, אני צריך לקנות חברים, כלומר לדאוג לרוחניות שלהם, ואז אני בעצמי ארכוש רוחניות. ורק לאחר מכן נוכל ביחד להצדיק את כל מה שמתרחש בעולם?

תשובתי: כן, מפני שהעולם, זו מערכת הקשר שבינינו, שבתוכה מתגלה הבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest