דף הבית / המשבר ופתרונו / קנדה מפסיקה להפציץ את דאעש 

קנדה מפסיקה להפציץ את דאעש 

הערה: ממשלת קנדה מפסיקה את ההפצצות על דאעש בעירק ובסוריה, ומוכנה להקצות במשך שלוש שנים, 1.6 מיליארד דולר ליציבות המצב של האזור וביטחונו.

השרה לפיתוח בינלאומי מארי-קלוד ביבו אמרה כי "אנו באמת רוצים להכריז על גישה הוליסטית, וזה כולל את כל התרומה שלנו במובן של צבא, במובן של דיפלומטיה ובמובן של סיוע הומניטרי ופיתוח".

תשובתי: באופן כללי אני יכול להבין את ממשלת קנדה, כי הרי מה אכפת להם מכל זה? יש להם גבולות  שסגורים די טוב והם לא רוצים להסתבך בשום דבר. בנוסף, עדיין לא ברור לאן כל זה מוביל. אנחנו רואים שארה"ב דואגת לערוך את ההפצצות שלה כך שהאובייקטים הכי יעילים מבחינת דאעש כמו בתי הזיקוק, מיכלי אחסון הנפט, משאיות וציוד צבאי, נשארים ללא פגע. ומי שנפגע בעיקר זו האוכלוסייה האזרחית ולא העוצמה הצבאית של "המדינה האיסלמית". זה מה שמאלץ את האוכלוסייה מהמקומות שנהרסו על ידי הפצצות ארה"ב, לברוח לאירופה. באופן כזה מממשת ארה"ב את מטרתה להרוס את סוריה כדי שלא ישאר שם כלום בשביל רוסיה, ולהציף את אירופה בפליטים. זה מועיל לארה"ב לזרוע תוהו ובוהו באירופה ולהרוס את המזרח התיכון. ככל שישארו פחות אזורי ציוויליזציה בעולם, כך יהיה טוב יותר לארה"ב.

הערה: תסריט יפה אבל לא הומני במיוחד.

תשובתי: ההומניות נעלמה עוד מימי מלחמת העולם הראשונה, והכול עוד הולך ומדרדר. היום אף אחד לא מדבר על זה, כולם מבינים שכל אחד פועל רק למען עצמו, בעוד שמחייכים זה לזה בחוצפה, שהפכה לדבר שבשגרה.

הערה: כבר לא נשארו יחסי ידידות, לא תמיכה ולא עזרה.

תשובתי: בזמננו, כבר לא נשארו שום אשליות, אין לא ידידות ולא אהבה, לא בצורה פרטית ולא בצורה מדינית או בינלאומית.

שאלה: מה נעשה עם עולם כזה?

תשובתי: נתקן. כאשר סוף כל סוף תתגלה הנקודה של הכרת הרע באנושות, יתחיל תהליך נכון של הכרה, החלטה ותיקון העולם. עד שלא נגיע למבוי סתום מוחלט, לא נבין שבאופן שבו אנחנו פועלים, לא ניתן לעשות כלום, ושום כלי תקשורת לא יסתירו את הסופיות הבלתי נמנעת של העולם הזה שבו אנחנו נמצאים.

שאלה: כלומר אנחנו בכל מקרה נחזור ליחסי ידידות ותמיכה?

תשובתי: נחזור רק לאחר התיקון, אבל בדרגה אחרת לגמרי. אלו כבר לא יהיו אותם יחסי ידידות ותמיכה, אלא יחסים חדשים לגמרי בין בני האדם, הדומים ליחסו של הבורא אליהם. אני בטוח בזה לחלוטין.

הערה: כלומר הסוף ידוע והדרך אליו עקובה מדם? או שהוא לא ידוע?

תשובתי: הכול תלוי בבני האדם, וכאן בדיוק נמצאת נקודת הבחירה החופשית, שבה אנחנו צריכים להשתתף ולהשתדל לעשותה בחכמה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.2.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest