דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / קיצור של שבוע העבודה בישראל 

קיצור של שבוע העבודה בישראל 

שאלה: היום בכנסת נידונה הצעת חוק על קיצור שבוע העבודה מ-45 שעות ל-35 שעות, אותה הגיש ח"כ דב חנין. הוא סבור שזה יעזור לשפר את שעות הפנאי והתרבות, ויצמצם את האבטלה. האם לפי דעתך זה מהלך טוב?

תשובתי: אני לא יודע אם זה יתקבל, למרות שרבים מדברים על כך שצריך להנהיג יום חופשי נוסף. זה אפילו לא נוח, בכל העולם זה ישנו ואילו בישראל לא. מה גם שבישראל יש יום חופשי אחד והוא דתי, מחצית מהאוכלוסייה שומרת אותו ולהם למעשה לא נשאר יום "חופשי" במובן הישיר של המילה.

נוח לנו להפוך את יום ראשון ליום חופש, ולשכנים שלנו ככל הנראה עדיף יום שישי. לכן אפשר לעשות לוח זמנים זורם, יום ראשון עד יום שישי, כל אחד לפי בחירתו. העיקר שלאנשים יהיו בכל זאת יומיים חופשיים.

אני בעד שיהיו יומיים מפני שאני יודע שידידים ומכרים דתיים רבים שלי לא יכולים להרשות לעצמם לצאת לחופש ליום אחד ולבקר קרובים שגרים רחוק וכדומה. כלומר צריך לקרב את תנאי החופשה לתנאים של החיים הנוכחיים שלנו.

הערה: אבל מצד שני, יותר מידי זמן חופשי זה גם כן לא כל כך טוב.

תשובתי: למה? צריך רק לדעת איך להעסיק את האנשים. אפשר לעשות אוניברסיטאות עממיות, פיקניקים בפארקים, לפתח כל מיני עסקים קטנים לשעות הפנאי, לאנשים יופיעו יותר אפשרויות, לצאת, לערוך קניות וכדומה. אני חושב שכך יהיה טוב יותר, זה יאפשר לאנשים להרגיש שהם חופשיים, שהם חיים במדינה נורמלית ולא במדינה דתית סגורה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 7.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest