דף הבית / משבר עולמי / קיצוניות ימנית באירופה, חלק 3

קיצוניות ימנית באירופה, חלק 3

אחדות שזורעת מחלוקת

המאפיין הבולט של הימין הקיצוני באירופה הוא, שהם נגד האיחוד האירופי הנוכחי. יתרה מכך, בכל מדינה יש את הניאו-נאצים משלה, וגם הם לא רוצים להתאחד ביניהם.

כי צופים בעליל על הניהול הכושל של האיחוד האירופי: בסופו של דבר, מדינות יותר מוצלחות נאלצות לשלם לקופה הכלל אירופאית עבור מדינות פחות מוצלחות.

וכאן כבר לא חשובות הסיבות להצלחות והכישלונות, חשובה התוצאה: כולם לא מרוצים מהפוליטיקה השוטפת הנוכחית, כולל המדינות הקטנות.

למשל, בזמן ביקורי האחרון במדינות הבלטיות, אנשים התלוננו על סגירת מפעלים. הייתה להם תעשיית חלב מעולה, אבל למען כניסה לאיחוד האירופי היה צריך להשמידה ולעבור למוצרי יבוא.

אותו הדבר גם נוגע לאספקת האנרגיה, אם בעבר הם סיפקו לעצמם חשמל, עכשיו הם לחלוטין תלויים באספקת אנרגיה אירופאית, שעליה הם עוד צריכים לשלם. ואלה הם רק שני סעיפים מתוך הרשימה.

בסופו של דבר, המדינות הבלטיות נשארו ללא ייצור תעשייתי ורמת החיים שלהם פחתה. כן, הם חברי האיחוד האירופי והמטבע שלהם הוא יורו, אבל כדי להרוויח את היורו הזה למחייתם הם נאלצים לעבוד הרבה יותר קשה מאשר תושבי מדינות אירופאיות אחרות. ולכן, לא מפתיע, שכמות גדולה של אנשים יוצאים לאירופה כדי להתפרנס, כאשר לרוב הם משאירים את משפחותיהם.

דוגמה אחרת, היא פורטוגל, שבה "סגרו" תעשיית דייג גדולה.

אז מה זה האיחוד הזה, אם הוא מועיל רק לכמה מדינות עשירות? החלוקה לענפי תעשייה "חתכה" לעמים תחומי פעילות שלמים, שהיו הנכס ההיסטורי שלהם והתאימו להם במובן התרבותי והמסורתי. אנשים נשארים חסרי כל, וזהו הכישלון הגדול של ההנהגה.

כתוצאה מכך, בנוסף לשנאת זרים, נוצרת גם עוינות ושנאה בין כל מיני מדינות אירופאיות.

למשל, כל אירופה סבורה שיוון היא נטל כבד. והיוונים מצידם שואלים את עצמם: "בשביל מה אנחנו נכנסנו לאיחוד האירופי? מקודם אנחנו הסתדרנו בעצמנו, ועכשיו נהיה רק גרוע יותר. בגלל החוקים שלכם אנחנו נהפכנו לעניים יותר ונאלצים לבקש מכם פיצוי כספי. אבל גם העזרה הזאת קשורה לדרישות מחמירות, כך שבעצם, אנחנו מצאנו את עצמנו בעבדוּת".

אותם התהליכים נערכים בכל מקום. מי שעשיר וחזק ב"חברוּת" האירופאית, הוא זה שמרוויח, על חשבונם של אחרים.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 432, 09.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
קיצוניות ימנית באירופה, חלק 2
לראשונה בהיסטוריה: ניאו-נאצים בפרלמנט
אירופה – הקיצוניים מגיעים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest