דף הבית / משבר עולמי / קומוניזם: אוטופיה או מציאות, חלק ה'

קומוניזם: אוטופיה או מציאות, חלק ה'

במוקדם או במאוחר האנושות תצטרך להיות חברה מאושרת, אבל אפשר להגיע לזה בדרך של יסורים או בדרך של הכרה.

הדרך של ההכרה היא חקירת המצב הסופי שלנו, שמאפשר מראש להתכונן אליו, כלומר למצוא איך להפוך להיות דומים לו. ורק במצב זה לא יהיה לנו צורך ב"מקל" שידחוף אותנו אל האושר, בדרך יסורים. כיצד ניתן לעשות זאת? המצב הסופי של כל הטבע הוא הבאת עצמו להרמוניה ואיזון מוחלטים, לכן האדם צריך לתפוס בתוכו מקום זהה, כדי להפוך להיות כמו הטבע, מערכת מאוזנת לחלוטין. אבל בינתיים אנחנו הולכים בדרך של יסורים ומרגישים את זה על עצמנו. אז מה מפריע לנו?

בטבע קיימים שני כוחות מנוגדים ששואפים לאיזון. כנגד כל אירוע חיובי או שלילי, יש צד אחר המנוגד לו: פלוס – מינוס, צפון – דרום, וכולי. חוקי השילוב שלהם הם הנוסחאות שאנחנו לומדים בפיזיקה (בחומר הדומם), בבוטניקה (בחומר הצומח) או בזואולוגיה (בחומר בדרגת חי). ואילו החומר האנושי אינו מובן לנו. כאן לא מספיקים הידע והאפשרויות שיש בידינו, כי כשאנחנו לומדים וחוקרים את הטבע של בחינות ההתפתחות הקודמות (דומם, צומח, חי), אנחנו חוקרים אותו ממעלה למטה, ממדרגה יותר עליונה. אבל אם אנחנו נמצאים באותה הדרגה שאותה אנחנו צריכים לחקור, אז איננו יכולים לומר דבר על עצמנו, מאחר ואנחנו באותה הדרגה לכן אנחנו זורעים טעויות ביחס שלנו כלפי מושא המחקר, אנחנו.

כדי להכיר ולהשיג את הטבע שלנו, צריך לעלות לדרגה עליונה יותר, אך זה לא ניתן לנו. אנחנו לומדים קצת פסיכולוגיה, אבל אי אפשר לקרוא לזה מדע, מפני שמדע זה חקר הטבע של כל הדרגות מלמעלה למטה. לכן הדרגה האנושית לא נגישה לנו, אנחנו לא יודעים דבר על עצמנו. וכאן לעזרתנו מגיעה חכמת הקבלה, שמסבירה לנו איך אפשר לעלות למדרגה הבאה ומתוכה לחקור את הדרגה שלנו. כשאנחנו לומדים את חכמת הקבלה, עוד לפני העלייה לדרגת התפתחות החדשה שנקראת "אדם" או "מדבר", אנחנו יכולים לגלות מה באמת מהווה האדם בפני עצמו וכיצד ניתן להגיע לדרגה הזאת.

על פי חכמת הקבלה, הדרך שבעזרתה אפשר לממש את עצמנו, לעלות לדרגה הבאה, לחקור ממנה את עצמנו ולהתחיל להתנהג בצורה נכונה בעולם שלנו, זה חינוך עצמי. כלומר אנחנו בעצמנו צריכים להעלות את עצמנו לדרגה רגשית-רוחנית חדשה של קשר הדדי, שיתוף ואחדות, שנקבעה על ידי התנאי הפשוט של "ואהבת לרעך כמוך". הביטוי הזה מדבר על חוק הקיום של כל האנושות, כעל אחד יחיד שלם. כשהאדם יתחיל להתקרב למצב הזה, יהיה ברור ומובן לו שזה הקומוניזם האמיתי שעליו אנשים חלמו פעם.

ההמשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 4, 11.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest