דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קודם תברר מה צריך לתקן

קודם תברר מה צריך לתקן

רק כשהאדם מתחיל להתקרב לזולת כדי להתחבר איתו, הוא מגלה את 613 הרצונות המקולקלים שלו. רק אז הוא מתחיל לגלות את הנשמה השבורה שלו, ומבין מה עליו לתקן.

אם אני מתקן את הרצונות שלי עד לרמה שבה אינני עושה לאחרים את מה שאני בעצמי שונא, אני מגיע לדרגת הבינה (חפץ חסד) ומתמלא באור החסדים. זה אומר שאני מתנקה לגמרי מהאגואיזם שלי. ואחר כך אני הופך בהדרגה את האגו שלי לשירות הזולת, וזה נקרא "ואהבת לרעך כמוך", תיקון האח"פ, 365 הרצונות.

שני שלבי התיקון הללו מתייחסים רק לאותם הרצונות שמתגלים בזמן החיבור שלנו זה לזה. אך אם אין לי נטייה להתחבר עם האחר, זה סימן שעדיין לא גיליתי בכלל מה אני צריך לתקן. הרצונות הגשמיים הרגילים שלנו: לאוכל, למין, למשפחה, לכסף, לכבוד, לשליטה ולמושכלות, אינם זקוקים לתיקון. בבקשה, אתה יכול להשתמש בהם!

כי אם אני משתוקק לשליטה או מושכלות, אלה לא הרצונות שמתגלים מתוך הרצון להתחבר עם הזולת. העבודה מתחילה מכך שאני עושה צעדים קדימה לקראת החיבור עם האחרים, כדי לגלות מתוך החיבור הזה את תכונת ההשפעה במקום תכונת הקבלה. ואז אני מגלה עד כמה אינני רוצה את זה! והרצון הזה שלי נקרא "היצר הרע", שמתגלה בי כבריאה שהבורא ברא.

דווקא הרצון הזה, שמורגש כדחייה מהחיבור עם אדם אחר במטרה לגלות את תכונת ההשפעה, הוא זה שנקרא הרע של האגואיזם ואותו צריך לתקן ולהפוך ליצר טוב. כלומר אני פועל בהתאם לסדר מדויק, שמוגדר על ידי המשפט: "בראתי יצר רע ובראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב", וכך, צעד אחר צעד, אני מממש את הנוסחה הזאת.

מתוך שיעור בנושא ט"ו באב, 15.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
העָרב הראשי
האהבה מעל לכל ההבדלים
להצית את ניצוץ האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest