דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / קבלה – מדע של חושים

קבלה – מדע של חושים

thumbs_38_100_wp.gif

שאלה: לדעתי, המלה "מדע" לא הולכת יחד עם קבלה, כל עוד מלבד המקובלים האנושות לא הכירה ללא כל עוררין בחשיבותה החברתית של חוכמת הקבלה עצמה.

תשובה: מה שנקרא "מדע", זה לא מה שמקובל היום כמדע, לא מדובר באופנה שמשתנה כל הזמן. אלא לפי ההגדרה מדע הוא מה שנחקר בפועל ע"י החושים שלנו, וע"י מכשירים הבנויים על בסיס חושים אלה.

ידע מעשי על עצמים כמו "גוף" ו"נשמה" בונה תמונה של מערכת, דרך. ע"י האיבר הנקרא "גוף" מתגלה חלק מהמציאות הנקרא "העולם שלנו". ע"י האיבר הנקרא "נשמה" מתגלה חלק מהמציאות הנקרא "העולם העליון".

העובדה שלא הכול שולטים בידע זה, לא מהווה תירוץ, הגדרת המדע נשארת בעינה. אם רק 5% בעולם היו רואים ואחרים היו עיוורים, האם תחושותיהם וחושיהם של הרואים לא היו נקראים מדע על העולם?

שאלה: שלום מורי היקר. חוכמתך נגעה גם לי. מחקירה חופפת הגעתי למסקנה משונה שאמנם החוכמה קשה מאוד להבנה, אבל נראה כי הקושי הזה אמור לעצור את השכל, כלומר להביא אותו למקום השני אחרי הרגש.

תשובה: נכון מאוד. החשוב ביותר הוא להרגיש את העולם העליון, כמו שהיום אנו מרגישים את העולם הזה, ולא להבין מרחוק ע"י השכל וללא הרגש.

ורק לאחר מכן, מהתחושות, תבוא חקירת המדע על העולם ההוא. יוצא, שקודם אנו לומדים קבלה לא כמדע, אלא כאמצעי למשוך אור מקיף המתקן את החושים שלנו. לאחר שהאור המקיף עבד וגילה לנו את תחושת העולם העליון, מתחילים בעזרת אותם ספרים ללמוד את העולם. כמו ילד: אתה קודם מרגיש את העולם, ואחר כך מתחיל ללמוד על החוקים שלו במעשה.

One comment

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מדובר באופנה, אבל המדע כן משתנה כל הזמן. הקבלה לא משתנה, כי היא כתובה בספרים, והספרים לא משתנים. מדע לא כתוב בספרים ולא כתוב בכלל. אם קבלה רוצה להיות מדע, היא צריכה לא להיות כתובה בכלל, בשום ספר. ספר זה דבר לא אמיתי. גם אלוהים של התנך לא אמיתי, כי הוא בספר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest