דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / קבלה מעשית: איך להרגיש את העולם העליון? – במעגל האיחוד

קבלה מעשית: איך להרגיש את העולם העליון? – במעגל האיחוד

בעולם שלנו קיים תנאי יחידי שצריך לקיים כדי להרגיש את העולם העליון: יצירת חברה קטנה, מינימום עשרה אנשים, שצריכים להשתדל כל הזמן להיות מקושרים הדדית, כמו גוף חי, בחיבור אינטגרלי-מקושר, מלא וטוב.

ואם נשתדל ליצור בינינו כזה מבנה, נתחיל בהדרגה להרגיש בתוכנו תכונות אינטגרליות חדשות. אבל הן לא יהיו שייכות לכל אחד מעשרת המשתתפים, אלא ייהפכו לתכונות המשותפות שלהם. רצונות משותפים שמתגלים בינינו, יחברו אותנו לאדם רוחני אחד, אותו אנחנו יוצרים בעצמנו. ומחשבותינו המשלימות זו את זו יהפכו לשכל המשותף שלנו. כתוצאה מהחיבור ניצור דמות רוחנית חדשה: אדם אחד משותף מכל העשרה. כל אחד מאיתנו יוכל להרגיש בו את עצמו, כי כשאנחנו נכנסים לתוך הדמות הזאת, אנחנו מרגישים אותה במקומנו, מתמוססים בה, אנחנו מתחילים יחד להפוך למערכת אחת, לחוש אחד.

כל אחד שיוצא מתוך תפיסת העולם האגואיסטית שלו, מגיע דרך החיבור, דרך ההתכללות של כולם למשהו אחד, לתפיסת עולם חדשה שלא תלויה במצב הקודם. ובחוש הזה שנוצר על ידינו, אנחנו מתחילים להרגיש את המצב החדש של הטבע, מה שנקרא העולם העליון, מערכת ההנהגה, ההשפעה עלינו, תכונות עולם אחרות לגמרי: לא אגואיסטיות, אלא הפוכות להן. בעולם שלנו הכול בנוי על שתי תכונות הפוכות: פלוס-מינוס, חום-קור וכולי. איזון ביניהם יוצר מצב של חיים, נוחות, הומאוסטזיס, מה שאנחנו שואפים אליו. האיזון קיים בכל, חוץ מאיזון עם הרצון האגואיסטי הפנימי שלנו.

אבל גילוי של העולם העליון, מאפשר לבנות מערכת איזון חדשה של הרצונות האגואיסטיים שלנו עם אלטרואיסטיים, מבלי להשמיד את האגו, אלא בכך שמשלימים אותו. מה גם שרצונות אלטרואיסטיים אינם שייכים לעולם שלנו, כי מה שאנחנו סבורים שזה אלטרואיזם ברמה הגשמית, זה גם כן אגואיזם. כניסה לאיזון בין האגו והמערכת החדשה, מערכת של השפעה, התכללות, יציאה מעצמך, נקראת בחכמת הקבלה "אהבה". אהבה זה מצב שאתה ממלא את הרצונות של האחר, מבלי לרצות משהו לעצמך. כלומר, זהו מצב הפוך לטבע הנוכחי של האדם.

ברגע שנגיע למצב כזה, לפחות פעם אחת בדרגה האגואיסטית המינימלית ביותר, נוכל לאזן את האגו, כי כל המצבים האלה משודרגים, אנחנו מיד נרגיש היכן אנחנו בעצם נמצאים. מסביבנו יופיעו כוחות הנהגה של העולם שלנו, נתחיל להרגיש עצמנו כקיימים ברשת כוחות מלאה, ואז יהיה לנו ברור מה מתרחש איתנו ומה צריך לעשות. זה התפקיד שלנו. לכן אדם שיש בו באמת רצון רציני להשגת משמעות החיים והשגת מערכת ההנהגה של העולם העליון, מיד, באופן אוטומטי, בלית ברירה, כמו מטען בשדה חשמלי, מוצא את עצמו באחת הקבוצות שלנו, ואם לא, אז מוצא אותנו דרך האינטרנט. זהו חוק הטבע, מפני שבאדם כזה יש מטען שלילי מסוים, שמחפש נקודה חיובית התואמת לו, כדי להתחבר אליה ולקבל ממנה את הרצוי. כך מסודרת כל מערכת הטבע.

וכשהוא מגיע אלינו, אנחנו מיד מתחילים ללמד אותו את הקשר הנכון עם החברים, מפני שהדבר העיקרי זה לימוד מעשי. תוך כדי תהליך הלימוד הזה, האדם מתחבר עם הדומים לו, יוצר יחד איתם חוש אינטגרלי משותף, ומתחיל להרגיש בו את מערכת ההנהגה או את העולם העליון. אני מאוד מקווה שנוכל לעשות דבר גדול, ולגלות את התמונה האמיתית של העולם שלנו, מה שאנחנו כל כך זקוקים לו. כי בזה אנחנו למעשה נמצאים בתוך מקור כל הבעיות, ומוצאים אפשרות לפתרונן, מעלים את עצמנו לדרגה גבוהה מעל לכל החסרונות של העולם שלנו ונכנסים למערכת חדשה, מערכת של הרמוניה מלאה בינינו ובין הטבע בכל הדרגות.

מתוך שיעור מס' 1, כנס "קבלה לעם" – אודסה-אוקראינה, 16.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest