דף הבית / חינוך, ילדים / קבוצות ל"גיל הזהב"

קבוצות ל"גיל הזהב"

שאלה: האם צריך לאסוף אנשים מבוגרים בקבוצות נפרדות, במסגרת הקורסים של החינוך וההשכלה האינטגרליים, או שהם יכולים להימצא באותה קבוצה עם אנשים מגילאים אחרים?

תשובתי: אני חושב שבכל זאת כדאי לבחור את האנשים לפי הגילאים. אנחנו יודעים עד כמה הגיל, השוני המנטאלי של בני האדם וצורת ההתנהגות שלהם משפיעים על התפיסה שלהם.

אבל התוצאה הסופית צריכה להיות, שמתוך התמיכה ההדדית וההתכללות ההדדית, הם יתעלו מעל לכל מה שמבדיל אותם, מבחינת הגיל או היכולת הרגשית והמנטלית. אבל בהתחלה, כדי ליצור קבוצה הומוגנית ככל האפשר.

שאלה: האם גם המורים צריכים להיות מותאמים לפי הגיל ולפי התכונות של הרכב הקבוצה?

תשובתי: הטבע מבוסס על חוק של השתוות והתאמה בין התכונות. לכן אנחנו צריכים לפעול כאן בדיוק על פי אותם העקרונות. כלומר, מורים מבוגרים – לקבוצה מבוגרת, מורים צעירים – לקבוצה צעירה. למעשה, בקבוצה צעירה יכולים ללמד אנשים בגיל העמידה, אבל לא קשישים. זה ברור.

הכול צריך להיות בנוי בצורה שתיצור כמה שפחות מכשולים לקליטה של הקורס, כך שייווצרו במהירות האפשרית מגעים והבנה נכונה בין המורה והקבוצה.

שאלה: האם גם עבור אנשים מבוגרים צריך לבנות קבוצות נפרדות לגברים ולנשים?

תשובתי: לא. אני לא חושב שלאנשים מבוגרים יש צורך בזה, מפני שהם כבר התרגלו לכל סוגי הקשרים ועבורם זה טבעי. אני לא חושב שכדאי לשבור את הדימוי שלהם ולעשות מהם איזשהו "קומנדו" כמו בצבא או בספורט.

הפעולות ההדדיות ביניהם כבר אינן בנויות על תחרותיות או על דחפים פנימיים אחרים, אלא על עזרה הדדית וכדומה. כאן כבר היחס שלהם זה כלפי זה, כלפי החיים וכלפי העולם, הוא שונה לגמרי. כך שאנחנו מבינים שזאת כבר פסיכולוגיה אחרת לגמרי.

גיל הזהב כבר לא דורש את אותו היחס שדורשים הצעירים, ובמיוחד הנוער. שם פורח המאבק על המנהיגות, על ההבנה, על ההתבלטות. ואילו כאן יש לנו עסק עם אדם רגוע יחסית. אבל ודאי שעבורם צריך להתאים את אופן הלימוד והגשת החומר בצורה אחרת.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 13.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מאמצים משותפים
רגש משותף, שכל משותף ולב משותף
התקדמות בצעדים קטנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest