דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה היא מצע לגילוי הבורא

קבוצה היא מצע לגילוי הבורא

שאלה: איך אני יכול לזהות את פעולתו של הבורא ביחס אליי, ישירות או דרך בני האדם שסובבים אותי?

תשובתי: רק דרך קבוצה, מפני שהכוח הזה אינו מתגלה ישירות בשום מקום. בדיוק כפי שחשמל צריך להתגלות דרך משהו כמו מנוע חשמלי, אלקטרו-מגנט, חוטי חשמל וכדומה, כך גם הבורא, כוח ההשפעה. אבל במה להשפיע, למי להשפיע, כיצד להשפיע? לשם כך יש צורך בחומר שבתוכו הוא יתגלה. לכן אנחנו בונים קבוצה שבה אנו יכולים לקבוע, לגלות ולמדוד אותו.

שאלה: אם לדוגמה אדם הרוויח בפיס, כלומר כוח מסוים פעל כך שהוא הרוויח. מה הקשר כאן לקבוצה? האם הבורא הוא זה שהשפיע עליו בצורה כזאת?

תשובתי: אתה יכול ודאי לומר שהבורא עשה זאת, אבל לקבוע ולהגדיר אותו, לגלות אותו אתה לא יכול ואילו אנחנו מדברים על כך כדי לגלות אותו!

שאלה: כלומר, אני לא אוכל לקבוע רגשית שהוא זה ששלח לי כמה מיליונים?

תשובתי: לא רק רגשית. עליך לגלות אותו בכל, ברגשות ובשכל, ולקבוע באופן מלא את כל הפרמטרים שלו, את כל היחסים שלו ושל עצמך.

שאלה: האם זה אפשרי רק דרך חברה?

תשובתי: דרוש איזה מצע, בסיס, שבו הוא יכול להתגלות ואתה תוכל לחקור וללמוד אותו. כמו בכל מדע. כל כוח בעולם שלנו דורש את ההתגלות שלו כדי שיוכל להיות מודגם לנו.

שאלה: באיזה אופן הבורא מתגלה דרך החברה?

תשובתי: בצורת תחושות והרגשות. במידת ההתקרבות בינינו, אנחנו מתחילים להרגיש אותו. ואחר כך כבר אפשר למדוד על פני אלו תכונות אגואיסטיות זה עובד, איך אנחנו יכולים להתעלות מעל האגו, להתאסף בינינו ובאופן כזה לקבוע את הכמות והאיכות שלו.

כלומר אנחנו מגלים כוח שקיים בעולם שלנו, אבל בשונה מאותם כוחות שאנחנו מכירים, הוא זקוק לחומר מיוחד כדי להתגלות בו. אפילו כאשר הבורא פועל דרך החברה, אתה לא רואה אותו. אתה פשוט יכול ליצור חברה בתכונה הדומה לו.

איפה עוד אפשר לעשות כך, שחלקיקים אגואיסטיים יתחברו בצורה אלטרואיסטית, בדיוק כמו בטבע של הבורא? אם בני אדם אגואיסטיים ירצו להתחבר בצורה אלטרואיסטית, אז הם ייצרו ביניהם תנאי שבו יתגלה הבורא. זה חוק מדויק לחלוטין של השתוות התכונות שקיימות בכל העולם בכל התנאים, בכל הדרגות של המדע.

שאלה: כיצד הבורא מורגש? כחום? קור? בצורה של ידידות, אהבה?

תשובתי: הכול תלוי באופן שבו אתה מגלה אותו. בדיוק כפי שחשמל יכול לקרר, לחמם, להאיר וכולי. טווח הרגשות והתחושות אינו תלוי בכוח, אלא באופן שאתה משתמש בו.

מתוך שיעור וירטואלי, 19.11.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest