דף הבית / חינוך, ילדים / צריך רק להתחיל…

צריך רק להתחיל…

שאלה: נניח שתוכנית הלימוד של המובטלים התקבלה. כמה זמן צריך לעבור כדי לראות שינויים במדינה?

תשובתי: כמה שבועות ספורים. ודאי שזה תלוי בכמות האנשים שילמדו, אבל השינויים יהיו מהירים.

תאר לעצמך כמה שעות ביום האדם ישתתף בקורס של החינוך האינטגרלי. הדבר הזה כשלעצמו יעורר בו שינויים גדולים. יחד עם זה הוא נמצא תחת השפעה חזקה של הסביבה: מיליוני אנשים לומדים כל יום מהבית, במתנ"סים, בבתי הספר בשעות אחרי הצהריים… זהו העיסוק העיקרי שלהם, בנוסף לעבודה ההכרחית במשרה חלקית.

מספיק שזה יקרה במשך כמה ימים, כדי שהכוח העצום הזה יגלה את עצמו. תערוך יום אחד כזה בכל רחבי הארץ, וכבר תבחין בשינויים, ותראה כיצד האוכלוסייה מתנתקת מהישן ומתחברת לחדש.

השינויים יקרו מייד וייגעו בכל התחומים: בפשיעה, בסמים, בזבל ברחובות וכן הלאה. תחשוב כמה אפשר היה לחסוך רק על השירותים העירוניים. אפילו כמות החולים תפחת. אין ספק שנרגיש את זה בכל דבר.

כמו כן, גם כל הכלכלה תשתנה. האם אנחנו, העם, נתחיל לקנות מוצרים בכזה היקף מפלצתי? האם נמשיך לסבסד את היצרנים והמתווכים שמנפחים את המחירים? האם נשלם שמונה שקלים עבור קוטג' ששוויו בקושי מגיע לשקל? אנחנו נסנן את כל הדברים המיותרים ונשאיר רק את ההכרחיים.

אז תשאל: "ומה עם המיסים? מהיכן ניקח כסף לביטוח לאומי ולביטחון?". אתה תראה שישנם אמצעים לשם כך. זה לא נכון לבנות את הכלכלה על מחזור אינסופי של סכומי עתק, שמהם הממשלה לוקחת לעצמה אחוזים. רק תסתכלו על המבנה המגוחך הזה שמייצר לא רק מוצרים אלא גם ניירות.

הכלכלה תהיה אחרת. אתה צריך לספק ביטחון? בבקשה, תיקח אנשים ותפעל. כולם מקבלים בדיוק כמה שדרוש להם לחיים נורמליים, וכל השאר הולך לצרכים של המערכות השונות, אבל לא במובן הכספי, אלא במסגרת ההכרחיות ההגיונית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 01.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסברת רעיון החינוך האינטגרלי
מומחים מייעצים לקצר את שבוע העבודה
להיות אקטואלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest