דף הבית / משבר עולמי / צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות

צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות

כדי להגיע להתאמה עם האינטגרליות של הטבע, עלינו לשנות את הצורה שבה אנחנו מתייחסים זה לזה. אולי לא בהרבה, אולי רק באחוז אחד, אך אם זה יקרה בכל העולם, זה יעורר שינויים גדולים מאוד לטובה, ממש בצורה דרסטית.

בכלל, איננו מעריכים מספיק את הדברים הקטנים. למשל, ב-50 השנה האחרונות הטמפרטורה הממוצעת בעולם עלתה ב-0.1%, ותראו לאלו שינויים זה הביא: נמסים הקרחונים באלסקה ובמקומות אחרים, מפלס האוקיינוס עולה במספר סנטימטרים, האקלים משתנה… בסך הכול 0.1% – אך בכל העולם.

באותה הצורה, עלינו לקחת את השינוי הקטן שבכל אחד, ולהכפיל אותו בשבעה מיליארד נפשות, שבנוסף לכך קשורות זו לזו באותה המידה, באותו האחוז, דבר שלא היה קודם לכן. נוצרה בינינו קירבה, אפילו במידה מועטת, ולכן השינוי הקטן הזה יביא בסופו של דבר לשינויים גדולים ביותר, והעולם ישתנה להפליא. הרי אלו מימדים גדולים מאוד, ולכן השינוי הקטן הזה יוביל להשלכות רבות בחיינו.

ובהשפעה ההדדית הזאת, כל אחד משפיע על כולם, מפני שכולנו קשורים ברשת אחת: במחשבות, ברצונות, בתוכניות וכן הלאה. גם המדענים מדברים על כך. כתוצאה מכך, המחשבות והרצונות שלנו מתקרבים ונכללים זה בזה.

וזה מעביר את האנושות לשטח אחר, לפלטפורמה אחרת לגמרי של קיום. וכך, כשאנחנו, בני האדם, משפיעים כולם על כל אחד וכל אחד על כולם, אנחנו מכפילים את השינויים שלנו. השינוי הקטן שבכל אחד מוכפל בשבעה מיליארד, ושבעה מיליארד שנמצאים בקשר הדדי משפיעים על כל אחד בהתאם לכמות שלהם. ולכן נוצרת כאן התקדמות מיוחדת: כמו כדור שלג שהולך וגדל. כביכול הפעלנו מנוע שהולך ומתחזק בזכות ההכפלה, בזכות הקשר ההדדי בינינו.

והרי בני האדם נמצאים בדרגה הגבוהה ביותר של הטבע. כוח המחשבה והרצון האופייני לנו, עולה על כל יתר הכוחות. הכוח הנסתר ביותר הוא תמיד החזק ביותר. הכוח בדרגת האדם נמצא מעל כוחות הדומם, הצומח והחי שבטבע. ולכן, על ידי השינויים שבנו אנחנו משפיעים על כל הסביבה שלנו. והתוצאות לא תסתכמנה רק בחברה האנושית. כשאנחנו משתנים, אנחנו מביאים את כל כוחות הטבע שבעולם לאיזון.

ואז יסתדר מזג האוויר, יירגעו תופעות הטבע השונות, תיפתר בעיית המחסור באנרגיה ובמשאבי הטבע המידלדלים. בכל מקום שבו אנחנו נוחלים כישלונות, נרגיש שינויים ונצליח. הרי אנחנו יוצרים איזון בכל מערכת הטבע, שהיא דבר אחד שלם.

ולכן, אנחנו לא סתם רוצים להקל במקצת את חיינו. אם אתה שומר על חוק הטבע ברמה שלך, מאחר ואתה אדם, שמתנשא מעל יתר דרגות הטבע, אתה משפיע עליהן. כפי שכתב בעל הסולם, הטבע כולו עולה ויורד יחד עם האדם. לטבע אין בחירה חופשית להתקדם לאיזון, אלא רק האדם שגרם לחוסר האיזון מסוגל עכשיו להביא אותו לאיזון, לחיבור. לכן, הטבע כולו מסתדר תחתיו. המערכת הזאת רק מלווה את המערכת האנושית שלנו.

מתוך ישיבת תוכן על ספר חדש שייצא לאור בשפה העברית, 11.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
אין על מי לסמוך, רק על המדע
האוניברסיטה הפתוחה של העולם האינטגרלי
שבעה מיליארד בני בית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest