דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צעדים ראשונים של קבלה מעשית

צעדים ראשונים של קבלה מעשית

שאלה: האם בעל הסולם השאיר לנו מידע על כל שלבי הדרך, כדי שאפשר יהיה על הבסיס של המידע הזה להוריד את השיטה?

תשובתי: לא, בעל הסולם לא השאיר לנו כזה מידע. אנחנו צריכים למצוא את הדרך בעצמנו. הדרך כביכול ברורה, אבל איך להתקדם בה משלב לשלב, את זה אף אחד לא יודע.

הבעיה היא, שאנחנו חייבים לצאת לדרך הזאת ללא שום ידיעה, אלא מתוך ידיעה שזה הכרחי ואין לנו ברירה. העולם לוחץ, כלומר הבורא לוחץ עלינו דרך העולם ואנחנו חייבים להביא את בני האדם לחיבור, כדי שעל ידי החיבור הם ישיגו השתוות הצורה עם הבורא.

ברגע שאנחנו מתחילים את החיפוש הנכון דרך החיבור שלנו עם החברים, אנחנו מתחילים לגלות את השיטה. כי היא נחוצה לנו, מבוטאת במילים שלנו, באופן ובסגנון שלנו, בכל התנאים שלנו. אף מקובל עד לימינו לא יכול היה לכתוב שום דבר על זה.

חכמת הקבלה זה מדע מעשי שמושג מתוך ניסיון, מתוך ניסוי. ומי שלא חי בתקופה שלנו, הוא לא ידע וגם לא יידע, אפילו שיהיה מקובל גדול. הוא יכול לומר על המגמות הכלליות, על שתי דרכים, אבל לא יוכל לכתוב יותר על הזמן שלנו. לכן המקובלים היו פרוסים בכל דור ודור, ואנחנו נמצאים בדורנו.

בכתבי בעל הסולם אפשר למצוא איזה שהם רמזים על הזמן שלנו. יש משהו שמוזכר בכתבי "הדור האחרון", אבל אי אפשר להעתיק משם בצורה עיוורת, כי אפשר לגלות שאתה מנסה למשוך למציאות הנוכחית את מה שיתממש בעוד הרבה שנים ובינתיים לא מציאותי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקבלה המעשית מתממשת בימינו
להביט על העתיד יחד עם מקובל
אם לא תנסה, לא תלמד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest